خبرگزاری کار ایران

صلاح و نیاز مبرم به قهرمانی با مصر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۰۸۴

محمد صلاح هنوز قهرمان جام ملت‌های آفریقا نشده است، تورنمنتی که باید ببرد تا در میان بزرگان فوتبال مصر و آفریقا به حساب بیاید. تلاش صلاح برای قهرمانی در جام ملت‌ها بی‌شباهت نیست به تلاش مسی برای قهرمانی در جام جهانی.

به گزارش ایلنا، مسی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است اما برای اینکه بهترین باشد، باید مثل هموطنش، دیگو مارادونا با آرژانتین به قهرمانی جهان می‌رسید. او در سال 2022 و در 35 سالگی به این هدف رسید. شما نمی‌توانید با قطعیت بگویید او در جام جهانی 2026 بازی نمی‌کند اما تورنمنت قطر آخرین فرصت واقعی برای او بود.

صلاح هم 31 ساله شده و اگر می‌خواهد قهرمان آفریقا شود، باید زودتر یکی ببرد. جام ملت‌های آفریقای 2023 به ژانویه 2024 منتقل شد چون باران‌های ساحل عاج مانع از برگزاری مسابقات در تابستان می‌شد و این آخرین فرصت است.

ساموئل اتوئو را معمولاً بزرگترین آفریقایی تاریخ می‌دانند که در سال‌های 2000 و 2002 با کامرون قهرمان قاره شد. اما صلاح را بهترین بازیکن مصر نمی‌دانند و این افتخار به محمد ابوطریقه اختصاص دارد که در سال‌های 2006 و 2008 با مصر قهرمان آفریقا شد.

از خوش شانسی صلاح این تورنمنت دوسالانه است و او فرصت بیشتری دارد. در جام 2025 در مراکش او 33 ساله است و در تورنمنت 2027 که به صورت مشترک در کنیا، تانزانیا و اوگاندا برگزار می‌شود، همسن مسی در قهرمانی جام جهانی 2022 خواهد بود.  صلاح فرصت بیشتری دارد اما بعد از 30 سالگی دوران حرفه‌ای بازیکنان به شکلی نامشخص دنبال می‌شود و از طرف دیگر قدرت و ضعف تیم‌های ملی غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین نمی‌توان او را در تورنمنت‌های 2025 و 2027 شانس قهرمانی دانست.

دوره بعد در مراکش بهترین محیط را برای مصر دارد اما برگزاری جام در شمال آفریقا فرصت خوبی برای تیم‌های قدرتمند دیگری مثل خود مراکش، الجزایر و تونس نیز هست. علاوه بر اینها باید حال را غنیمت شمرد، بهترین زمان الان است و صلاح در اوج به سر می‌برد، برای تیم باشگاهی‌اش، لیورپول به یک اندازه گل می‌زند و پاس گل می‌دهد و بازی‌اش پیشرفت داشته. اگر بتواند این فرم را به تیم ملی انتقال دهد و همکاری در همه تیم وجود داشته باشد، تیم ملقب به فراعنه از شانس‌های قهرمانی جام خواهد بود.

صلاح اخیراً گفته است: «حس فوق‌العاده‌ای دارد هر بار که با پیراهن تیم ملی به زمین می‌روم، اصلاً این را عادی نمی‌دانم. خوشحالم که در تیم ملی هستم، خوشحالم که در این تورنمنت بازی می‌کنم، می‌خواهم قهرمان شوم و تمام تلاشم را می‌کنم.»

 در این کلمات به خوبی مشخص است که او از بار مسئولیت خودش آگاهی دارد و با تمام وجود می‌خواهد به هدفش برسد. حضور در تیم ملی مصر برای او یک اتفاق ویژه محسوب می‌شود و می‌داند برای رسیدن به موفقیت، بازی در بالاترین سطح ضروری است.

عملکرد خوب در جام ملت‌های آفریقا اصلاً کار آسانی نیست و صلاح با دو نایب قهرمانی در سال‌های 2017 و 2021 به خوبی این را می‌داند. تیم‌های کمترشناخته شده در سال‌های اخیر پیشرفت کرده‌اند و برخی تیم‌های بزرگتر سقوط کرده یا بی‌ثبات شده‌اند. هیچ تضمینی وجود ندارد، هیچ بازی آسانی نیست و هیچ حریفی را نمی‌شود دست کم گرفت.

ورود به این تورنمنت با احترام و فروتنی، کاری که صلاح می‌کند، بهترین کار است. برای همین است که او همین حالا یکی از بهترین‌های قاره محسوب می‌شود اما برای اینکه با امثال اتوئو و ابوطریقه مقایسه شود، باید حداقل یک بار قهرمان آفریقا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز