خبرگزاری کار ایران

چرا پرسپولیسِ یحیی به بن بست خورد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۷۴

پرسپولیس با هدایت گل محمدی در میانه راه لیگ بیست و سوم به بن بست رسید.

به گزارش ایلنا، قهرمان سه‌گانه فصل گذشته لیگ، در فصل جاری خیلی شرایط مساعدی نداشت. پرسپولیس با اینکه فصل را خوب آغاز کرد اما حواشی، کسر امتیاز(بعداً برگشت) مصدومیت‌های متوالی، حذف از آسیا قهرکردن‌های گل‌محمدی باعث شد تا روند صعودی آنها تداوم نداشته باشد. آنها وقتی از سه بازی دو امتیاز گرفتند و از لیگ قهرمانان آسیا هم در حضور هواداران‌شان حذف شدند، شرایط‌شان به لحاظ روحی سخت‌تر شد.

 

کسر موقت یک امتیاز

خبر این بود: «در خصوص گزارش کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی و شکایت برخی از باشگاه‌ها علیه باشگاه پرسپولیس مبنی بر ارتکاب تخلف نقض اصول کلی رفتار از طریق تخطی از دستورالعمل ناظر بر قراردادها مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با نقض بندهای 8، 10 و 11 این دستورالعمل در رابطه با قرارداد منعقده با گئورگی گولسیانی با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده از جمله مفاد قرارداد منعقده موضوع گزارش و اظهارات و دفاعیات غیر مؤثر نمایندگان باشگاه در جلسه کمیته انضباطی و سایر قراین و شواهد موجود در پرونده تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد ۵۱ و ۱۱۷ مقررات انضباطی حکم بر کسر یک امتیاز از این باشگاه در مسابقات لیگ برتر فصل جاری و پرداخت مبلغ یکصد میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود و همچنین استفاده از بازیکن مذکور نیز منوط به اصلاح قرارداد منعقده منطبق با مفاد دستورالعمل ناظر می‌باشد.» اما این رأی پس از چند هفته با اعلام کمیته استیناف شکسته شد.

 

قهر یحیی

یحیی گل‌محمدی در روز بـــــــــــــــازی تدارکاتــــــــــــــی با شاهین به محل تمرین نرفت تا موضوع ناراحتی و قهر او جدی‌تر شود. در پایان زمان گفته شد که سرمربی پرسپولیس به دلیل مطالبات عقب افتاده بازیکنان و کادر و همین طور آپشن‌ها‌ی موجود در قرارداد، به نشانه اعتراض در تمرین حاضر نمی‌شود. البته بازیکنان هم علیه مدیریت باشگاه نامه نوشتند و یحیی هم بعد از یکی، دو روز برگشت. باشگاه هم در کوتاه‌ترین زمان به برخی از تعهداتش عمل کرد.

 

حذف از آسیا

پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل رفت و در نهایت با نتیجه 2-1 شکست خورد، شکست تلخی که باعث شد پرسپولیس مقابل دیدگان هوادارانش حذف شود. نکته اینکه پرسپولیس می‌توانست با برتری در این مسابقه به مرحله حذفی برسد ولی در شبی که ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن نداشت، پرسپولیس شکست تلخی خورد تا در همان مرحله گروهی حذف شود. شکست در این مسابقه و حذف از آسیا با اعتراض شدید هواداران پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی همراه بود.

 

مصدومیت‌های متوالی

سه تساوی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کم بود، مصدومیت بازیکنان هم به آن اضافه شد. آنها آمار قابل توجهی را از این حیث به جا گذاشتند. میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی جزو بازیکنانی بودند که با توجه به پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی گنجی، یاسین سلمانی، علیرضا عنایت‌زاده و علیرضا خدادادی دست گل‌محمدی را برای چیدمان و حتی تعویض خالی گذاشته بود. طبق آمار، امیری فقط در 4، پورعلی‌گنجی 5 و سلمانی 3 بازی به میدان رفتند. بدون شک اگر هر کدام از آنها حداقل دو، سه بازی بیشتر فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کردند، الان شرایط قرمزهای پایتخت در جدول بهتر بود.

 

بدون باخت خانگی

شاگردان یحیی گل‌محمدی در خانه تیم بهتری نسبت به بازی‌های خارج از خانه بودند. آنها از 8 بازی 18 امتیاز گرفتند(25/2 برای هر بازی) اما نکته مهم اینکه آنها هیچ وقت در ورزشگاه آزادی باختی را تجربه نکردند. شش پیروزی و دو تساوی نتیجه کار این تیم در خانه بود.

 

ترک عادت

هواداران قدیمی پرسپولیس و آنهایی که بازی‌های این تیم در دهه 60 را به یاد دارند خوب می‌دانند که تیم‌شان در 15 دقیقه ابتدایی بیشتر بازی‌ها به گل می‌رسیدند. علی پروین هم در بیشتر مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره داشته است. اما تیم فعلی حداقل در نیم‌فصل ترک عادت کرده و دیگر خبری از زدن گل در 15 دقیقه ابتدایی نیست. این را آمار می‌گوید.

 

خارجی ضعیف

همیشه خریدها باید تحت‌ِکنترل و نظارت باشند. در خیلی مواقع بازیکن‌های داخلی‌ ما کیفیت بهتری از برخی خارجی‌های هم‌پست خود دارند. این اتفاق همراه می‌شود با صرف هزینه‌های هنگفت که قطعاً می‌توان به جای جذب بازیکنان ضعیف به جوانترها میدان داد. نبیل باهویی خرید جدید پرسپولیس در فصل جاری و حداقل در نیم‌فصل اول نتوانست انتظارات را برآورده کند. دقیقاً مثل وحدت هنانوف که به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است. مهاجم سوئدی- مراکشی قرمزها در 6 بازی به میدان رفت و در مجموع 306 دقیقه (هر بازی 51 دقیقه) یک گل زد و یک پاس گل داد.

 

بیرانوند بهترین بازیکن

انتخاب بهترین بازیکـــــــــــــــن از پرسپولیس در نیم‌فصل اول کار سختی است. شاید یکی از دلایلـــــــــــــــــــش مصدومیت‌های پی در پی تعدادی از بازیکنان باشد. از جمع شاگردان گل‌محمدی، شهاب زاهدی با شش گل زده، سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی‌فر هر کدام با چهار پاس گل جزو خوب‌های این تیم بودند. اما علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با حضور ثابت در تمام بازی‌ها، هفت کلین شیت و 10 گل خورده که سه گل آن از روی نقطه پنالتی بوده را بتوان بهترین بازیکن این تیم دانست.

 

پایان نیم‌فصل، پایان یحیی

بعد از بازی با نساجی بود که یحیی گل‌محمدی خیلی کوتاه و مختصر از جدایی‌اش صحبت کرد: «من این همه مربیگری کرده‌ام هیچ وقت یادم نمی‌آید که با این همه مشکلات بخواهیم فصل را شروع کنیم و مصدومیت‌هایی که برای خیلی از بازیکنان به وجود آمد از امیری که تقریباً نیم‌فصل اول را از دست داد. مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و در مقاطع مختلف عالیشاه، ترابی و سرلک مصدوم شدند. مشکلات سرماخوردگی بازیکنان بود. در مقطعی 16-15 بازیکن ما مریض شدند. نیم‌فصل خیلی سختی را گذراندیم. احساس می‌کنم نیم‌فصل اول امسال به اندازه دو فصل بر من گذاشته‌ است؛ تعطیلات زیاد، وقفه‌های طولانی‌مدت، خیلی اذیت شدیم در مورد جزئیات نمی‌خواهم صحبت کنم. نیم‌فصل زیادی را گذراندیم. هنوز یک بازی دیگر با مس رفسنجان داریم و کارمان تمام نشده است. ا‌ن‌شاءالله بتوانیم در تعطیلات روندی را بگذرانیم که منجر به تقویت تیم شود. این خیلی مهم است و برای کسی که به تیم می‌آید آرزوی موفقیت می‌کنم.» این اتفاق سرانجام بعد از آخرین بازی نیم‌فصل افتاد و یحیی گل‌محمدی بعد از چند فصل فوق‌العاده و کسب افتخارات فراوان از پرسپولیس جدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز