خبرگزاری کار ایران

با نابغه خردسال پینگ پنگ ایران آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۴۰

پینگ پنگ ایران یک ستاره آینده دار به خودش دیده است.

به گزارش ایلنا، پدیده ۱۲ ساله تنیس روی میز ایران این روزها خودش را حسابی سر زبان‌ها انداخته است. 

 

خودت را معرفی کن

متولد ۷ خرداد ۱۳۹۰ هستم و از پنج سالگی تنیس روی میز را در آذرشهر آذربایجان شرقی شروع کردم. اولین مربی‌ام پدرم بود و تمریناتم را زیر نظر او دنبال می‌کردم. ۸ ساله بودم که در رده سنی نونهالان زیر ۹ سال در یاسوج به عنوان قهرمانی مسابقات کشوری رسیدم. در ادامه سه دوره قهرمان مسابقات هوپس شدم که تحت عنوان تور ایرانی بناب، گراش و انتخابی تیم ملی در تهران بود. در دسته برتر نوجوانان تهران به قهرمانی رسیدم. در کشوری اول شدم و در مسابقات آسیایی هوپس نیز به مدال طلا رسیدم. همچنین در مسابقات جهانی هوپس در فرانسه نایب قهرمان شدم.

  عضو کدام باشگاه هستی؟

دو سال و نیم است که عضو تیم دانشگاه آزاد با سرمربیگری مهران احدی هستم .آقای احدی برای من خیلی زحمت کشیده‌اند. او مربی نوجوانان ملی هم هست و همیشه من را دعوت می‌کند تا کنار سایر ملی‌پوشان تمرین کنم. محسن شیشه‌گر‌ها هم مربی من در تیم ملی هوپس هستند. پدرم هم همواره مربی‌ام بوده و کنارم هست.

 گویا در مسابقات بین‌المللی کانتندر شرکت داشتی؟

در قطر، لبنان، امارات و گرجستان به مقام قهرمانی رسیدم.

 رنکینگ فعلی جهانی‌ات سوم است؟

در رنکینگ جهانی زیر ۱۳، امتیازم ۴۵۳ بوده و رده سوم را در اختیار دارم. نفر اول از کره جنوبی است که امتیاز ۲۰۸۰ دارد، ولی او در تمامی مسابقات کانتندر شرکت کرده و من تنها در چهار مسابقه شرکت داشتم. نفر دوم هم ۴۹۰ امتیاز دارد و فاصله کمی تا رسیدن به رتبه دوم دارم.

 شما و بنیامین فرجی جزو نخبه‌های جهانی معرفی شده‌اید، نظرت در این باره چیست؟

فرجی نفر اول رنکینگ جهانی زیر ۱۵ سال جهان است. با یکدیگر مسابقه دادیم و برد و باخت برای هر دو نفرمان بوده، البته فرجی بیشتر برنده شده است. در هفته پیش رو به آنتالیا می‌روم تا در مسابقات جهانی شرکت کنم و مدال بگیرم.

 خیلی از هم‌ رشته‌ای‌هایت از گرانی تجهیزات گله‌مند هستند؟

کاملاً درست می‌گویند. تجهیزات پینگ‌پنگ خیلی گران است و نوسان ارزی هم روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذرد. باید مورد حمایت قرار بگیریم، باید سرمایه‌گذاری به شکلی باشد که آینده‌داران این رشته بتوانند با تمرکز بالا به دنبال کسب بهترین نتیجه باشند.

 هدف آینده‌ات چیست؟

هدفم این است که روزی قهرمان المپیک شوم و می‌دانم که کار بسیار بسیار سختی است. حتی دوست دارم در آینده لژیونر شوم و در لیگ‌های معتبر جهانی حضور داشته باشم. هنوز پیشنهادی به من داده نشده است چون سن کمی دارم. هنوز امکان سفر به کشور دیگری را ندارم.

صحبت پایانی؟

در پینگ‌پنگ دلسوزانی مثل مهران احدی داریم که همه جوره در خدمت پیشرفت این رشته هستند. آقای مهرداد علی قارداشی هم به عنوان رئیس فدراسیون آنچه در توان داشته گذاشته، ولی بودجه فدراسیون به اندازه‌ای نیست که او به عنوان رئیس بتواند جوابگوی تمامی ملی‌پوشان باشد.

آقای علی قارداشی مخلصانه برای تنیس روی میز ایران زحمت می کشد و تقصیری ندارد که بودجه محدودی در اختیارش هست.

اسپانسر هم تا جایی حمایت می‌کند و نمی‌توان بابت هر مسأله‌ای به او رو انداخت. امیدوارم که مسئولان صدای ما را بشنوند و به نسل آینده ورزش ایران کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز