خبرگزاری کار ایران

آرسنال و منچستر سیتی بازی بزرگ این هفته لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۹۰۶

بازی بزرگ این هفته لیگ برتر امشب بین آرسنال و منچسترسیتی در ورزشگاه امارات برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بازی بزرگ این هفته لیگ برتر امشب ساعت 19:00 در ورزشگاه امارات برگزار می‌شود بین آرسنال میکل آرتتا و منچسترسیتی پپ گواردیولا. هر دو در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان میهمان بودند، آرسنال 2 بر یک به لانس باخت و سیتی 3 بر یک از سد لایپزیگ گذشت.

آرسنال وسط هفته به نایب قهرمان لیگ یک باخت تا روند شکست‌ناپذیری‌اش در این فصل به پایان برسد. شرایط نامساعد جوی در شمال لندن که به تأخیر در پروازها انجامید، کمی روی روند آماده‌سازی آرسنال تأثیر گذاشت اما آرتتا برای بازی بد تیمش بهانه نیاورد در شبی که بوکایو ساکا به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین در نیمه اول شد. به هر حال آرسنال به همراه رقیب همیشگی‌اش، تاتنهام، تنها تیم‌های بدون باخت لیگ برتر تا اینجا هستند و با برد 4 بر صفر هفته گذشته مقابل بورنموث در رده سوم قرار گرفتند.

آرسنال در تمام بازی‌های خانگی این فصل حداقل دو گل زده اما دفاع بدش باعث شده به دنبال نخستین کلین شیت لیگ برتری در خانه باشند.

سیتی هم مثل آرسنال در بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان، برتری‌اش را مقابل لایپزیگ از دست داد و لوییس اوپندا گل مساوی را زد بعد از آنکه فیل فودن میهمان را پیش انداخته بود. اما درخشش خولین آلوارس در دقایق پایانی آغاز شد و او یک گل زد و یکی برای جرمی دوکو ساخت. تیم گواردیولا که با شکست مقابل نیوکاسل از جام اتحادیه حذف شده بود و با باخت به ولورهمپتون روند بردهایش در لیگ به پایان رسید و فاصله‌اش در صدر جدول به یک امتیاز کاهش یافت، در بازی سوم جبران کرد و پیروزی باارزشی در آلمان به دست آورد.

در حالی که ضعف‌های دفاعی تیم آرتتا آشکار است، تیم گواردیولا هم در سال 2023 تنها در چهار بازی خارج از خانه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

آرسنال به لطف قهرمانی سیتی در لیگ برتر و جام حذفی به سوپرجام رسید و توانست طلسم ناکامی‌هایش مقابل تیم گواردیولا را بشکند اما آرسنال در 12 بازی آخرش در لیگ مقابل من سیتی بازنده بوده و این طولانی‌ترین روند ناکامی‌اش برابر یک حریف در تاریخ لیگ است.

 

اخبار تیمی

ساکا مقابل بورنموث و تاتنهام دچار آسیب‌دیدگی جزئی شده بود و خیلی‌ها از تصمیم آرتتا برای قراردادن او در ترکیب اصلی باخت سه‌شنبه در لانس انتقاد کردند؛ بازیکن 22 ساله دچار مصدومیت همسترینگ شد و برای بازی امشب هم وضعیت مبهمی دارد اگرچه گرت ساوت گیت او را به تیم ملی انگلیس فراخوانده و آرتتا هم گفته او تلاش می‌کند برسد. معلوم نیست شاید این بازی روانی مربی توپچی‌ها باشد.

به هر حال اگر نرسد فابیو ویرا که پنالتی پیروزی‌بخش مقابل سیتی در سوپرجام را گل کرد، می‌تواند درخشش ویمبلی را تکرار کند اما گابریل مارتینلی درگیر مصدومیت همسترینگ است و جورین تیمبر مدت‌ها قادر به بازی نیست.

رودری به خاطر اخراج مقابل ناتینگهام فارست سه بازی محروم شده و آخرین جلسه‌اش را امشب سپری می‌کند. خبر خوب دیگر اینکه کوین دبروین که همیشه مایه عذاب توپچی‌ها بوده همچنان درگیر مصدومیت است و جان استونز هم آماده بازی نشده اگرچه در اروپا روی نیمکت بود.

ریکو لوییز در ردبول آره‌ نا درخشید اما این بازیکن 18 ساله برای بازی با ماتئوس نونز و ماتئو کوواچیچ رقابت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز