خبرگزاری کار ایران

حل اختلافات فوتبالی در زمین دیپلماسی؛ سپاهان - الاتحاد دوباره برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۴۰۶

وزیر امور خارجه از توافق دولت ایران و عربستان در خصوص تقابل لغو شده سپاهان و الاتحاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، تقابل دو تیم سپاهان و الاتحاد عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل امتناع تیم میهمان از حضور در زمین، لغو شد و حرف و حدیث‌هایی در خصوص سرنوشت این بازی مطرح شد.

این دیدار که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود و همه شرایط بازی برای برگزاری محیا بود، با امتناع تیم میهمان از ورود به زمین مسابقه لغو شد و در خصوص اینکه در رابطه با این دیدار و سرنوشت آن چه تصمیمی از سوی AFC گرفته می‌شود گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته است که ضد و نقیض یکدیگر هستند.

با توجه به قوانین فیفا و مواردی که شامل عدم حضور یک تیم در زمین مسابقه می‌شود و اینکه اتفاقات ورزشگاه نقش جهان ارتباطی با آنها نداشته‌ است، برخی از کارشناسان حقوقی ورزش عنوان کردند سپاهان در این مرافعه محق است و بای AFC با الاتحاد برخورد کند.

از سوی دیگر برخی موضع گیری‌ها علیه سپاهان بود و اینطور عنوان شده بود که به احتمال زیاد AFC به سود تیم عربستانی رای صادر می‌کند و بازی 3 بر صفر به زیان نماینده ایران اعلام خواد شد.

حالا به نظر می‌رسد این مرافعه ورزشی در میدان دیپلماسی در حال برطرف شدن است و وزیر امور خارجه از توافق با همتایان عربستانی در خصوص این دیدار خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص این ماجرا اظهار داشت: اتفاقی که دوشنبه شب برای بازی دو تیم ورزشی سپاهان و الاتحاد اتفاق افتاد، در همان زمان من با وزیر خارجه سعودی در تماس بودیم. روابط ریاض و تهران در مسیر درست خودش پیش می‌رود و ورزش نباید اهرم سیاسی در طرف هیچ کدام شود.

وی افزود: ای اف سی هم باید برمبنای فنی نظر دهند. بین ما  و سعودی این نظر هست در زمان دیگری این بازی تکرار شود.

با این تفاسیر احتمال اینکه بازی این دو تیم تکرار شده و در زمان دیگری برگزار شود زیاد است. به نظر می‌رسد این تصمیم با توجه به رضایت دو طرف ماجرا بهترین تصمیمی است که AFC می‌تواند بگیرد و جنجالی در پی نداشته باشد.

باید صبر کرد و دید کنفدراسیون فوتبال آسیا چه واکنشی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز