خبرگزاری کار ایران

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو؛

پورسلمان: شمشیربازی ایران در بدترین حالت فقط دو مدال برنز می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۱۳۵

رئیس فدراسیون شمشیربازی با خوش بینی نسبت به طلایی شدن این رشته در بازی های آسیایی گفت: در بدترین حالت فقط دو مدال برنز می گیریم.

به گزارش ایلنا، تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران از روز دوشنبه رقابت های خود در بازی های آسیایی را با حضور در بخش انفرادی آغاز می کند. علی پاکدامن و محمد رهبری نمایندگان ایران در بخش انفرادی هستند، بعد از اتمام دیدارهای این بخش و از روز چهارشنبه، دیدارهای تیمی اسلحه سابر آغاز می شود.

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد وضعیت نمایندگان ایران و پیش بینی عملکرد آنها توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه دیدارهای انفرادی اسلحه سابر با حضور ٣٥ بازیکن برگزار می شود، گفت: رقابت ها در ٥ جدول مقدماتی آغاز می شود. به لحاظ رنکینگ جهانی، علی پاکدامن با رنکینگ ١٠ بعد از «گو» از کره جنوبی که رنکینگ ۸ را در اختیار دارد، برترین بازیکن شرکت کننده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه پاکدامن در گروه اول مقدماتی قرار دارد و رهبری در گروه دوم‌ با «گو» همگروه است، بر اهمیت تمام برد شدن آنها در این مرحله تاکید کرد.

پورسلمان در این زمینه گفت: در صورتی که پاکدامن و رهبری تمام دیدارهای مقدماتی خود را با برد تمام کنند، احتمال اینکه تا قبل از فینال به هم بخورند خیلی کم است اما در غیر اینصورت در یک مرحله حذفی رو در روی هم قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در این صورت دو مدال احتمالی ما در بخش انفرادی به یک مدال تبدیل می شود. بنابراین لازم است مرحله مقدماتی تمام برد داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه رقابت های تیمی اسلحه سابر از روز چهارشنبه آغاز می شود، گفت: در دوره قبل بازی های آسیایی صاحب مدال برنز انفرادی و نقره تیمی شدیم. امیدواریم در این دوره هم در هر دو بخش مدال آور باشیم.

پورسلمان تاکید کرد: در بدترین حالت ممکن صاحب دو مدال برنز از بازی های آسیایی می شویم اما خیلی خوش بین هستیم که در این دوره مدال طلا بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز