خبرگزاری کار ایران

ستاره سابق رئال مدیر تیم ملی ترکیه می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۳۲

مسوت اوزیل، ستاره سابق فوتبال آلمان، گزینه اصلی مدیریت در تیم ملی ترکیه است.

به گزارش ایلنا، مسوت اوزیل، ستاره سابق آرسنال و رئال مادرید، گزینه جدید مدیریت تیم ملی ترکیه است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال ترکیه در حال آماده شدن برای اخراج استفان کونتز، سرمربی و هامیت آلتین‌توپ، مدیر کل این تیم است.

این فدراسیون اخراج کونتز را تکذیب نکرد اما در بیانیه ای تایید کرد که این مربی آلمانی در جلسه روز چهارشنبه شرکت خواهد کرد. کونتز با مهمت بویوککسی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه، در کمپ تمرینی تیم ملی ترکیه دیدار خواهد کرد.

ترکیه در حال حاضر در گروه مقدماتی یورو 2024 در رده دوم قرار دارد و از حضور در مرحله پلی آف مطمئن است، اما در بازی دوستانه در اخیر با نتیجه 4-2 مقابل ژاپن شکست خورد.

همچنین گفته می شود که کونتز با هاکان چالهان‌اوغلو، ستاره تاثیرگذار تیم ملی ترکیه، درگیر شده است. به گزارش روزنامه آلمانی بیلد، آینده آلتین تاپ به عنوان مدیر کل نیز در خطر است و مسوت اوزیل گزینه جانشینی اوست.

یواخیم لو، سرمربی سابق آلمان، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی کونتز در نظر گرفته می شود و اوزیل هم گزینه اول جانشینی آلتین تاپ در نظر گرفته شده است.

اوزیل در طول دوران حرفه‌ای ملی خود برای آلمان زیر نظر لو بازی کرد و بین سال‌های 2009 تا 2018، در 92 بازی برای این کشور 23 گل به ثمر رساند. او پس از جام جهانی فوتبال 2018 به دنبال "نژادپرستی و بی احترامی" اعلام کرد که از فوتبال ملی خداحافظی می کند.

همراه ایلکای گوندوگان، هافبک و هم تیمی او، هر دو ترک تبار، پس از عکس گرفتن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آستانه جام جهانی 2018، مورد خشم طرفداران آلمانی قرار گرفتند.

آلمان سپس در دور گروهی جام جهانی در روسیه حذف شد و اوزیل به دلیل عکسش با اردوغان، مورد انتقاد شدید قرار گرفت و سفر سه روزه او به لندن در سال 2018 با اعتراض تعدادی از گروه های حقوق بشری مواجه شد.

او در بیانیه ای طولانی هنگام اعلام بازنشستگی خود گفت:"با قلب سنگین و پس از بررسی های زیاد به دلیل اتفاقات اخیر، در حالی که احساس نژادپرستی و بی‌احترامی را دارم، دیگر در سطح ملی برای آلمان بازی نخواهم کرد. قبلاً پیراهن آلمان را با غرور و هیجان می‌پوشیدم اما اکنون این کار را نمی‌کنم. گرفتن این تصمیم بسیار سخت بوده زیرا همیشه همه چیز را برای هم تیمی‌هایم، کادر مربیگری و مردم خوب آلمان گذاشته‌ام."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز