خبرگزاری کار ایران

5 نکته مهم اولین شکست پاریس سن ژرمن در فصل جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۰۲۶

نیس در تقابل‌های اخیر خود با پاریس این تیم را به چالش کشیده و در سه بازی از 5 بازی مقابل ثروتمندان پاریسی شکستی متحمل نشده است

به گارش ایلنا، پی اس جی اولین شکست خود را در فصل 2023-24 در بازی مقابل نیس در پارک دو پرنس متحمل شد.

کیلیان امباپه که فصل را فوق‌العاده آغاز کرده در این بازی دو گل به ثمر رساند اما این گل‌ها برای نجات تیمش از شکست کافی نبود و پاریسی‌ها با نتیجه 3-2 اولین شکست فصل و خانگی خود را تجربه کردند.

 در این گزارش 5 نکته مهم بازی را با هم بررسی می‌کنیم:

امباپه به سوی کفش طلا

با جدایی لیونل مسی و نیمار از پاری سن ژرمن، کیلیان امباپه اکنون چهره اول باشگاه به حساب می‌آید و مطمئناً از اینکه در کانون توجهات است لذت می‌برد.

این بازیکن 24 ساله در 4 بازی در این فصل، 7 بار گلزنی کرده است و شروع توفانی او به این معناست که باید بار دیگر او را شانس اول کفش طلا دانست، مثل 5 سال گذشته.

 

دل‌شکستگی در پارک دو پرنس

نیس در تقابل‌های اخیر خود با پاریس این تیم را به چالش کشیده و در سه بازی از 5 بازی مقابل ثروتمندان پاریسی شکستی متحمل نشده است. این آمار شامل پیروزی 6-5 در ضربات پنالتی در پارک دو پرنس در جام حذفی ژانویه سال گذشته نیز می‌شود.

عقاب‌ها 14 سال بود که در لیگ موفق نشده بودند پاریس را در خانه شکست دهند اما جمعه با بردی خیره‌کننده این طلسم را شکستند. ترم مورفی با دو گل و یک پاس گل معمار نتیجه حماسی آنها بود.

نیس با این برد برای اولین بار از نوامبر 2009، در پارک دو پرنس مقابل پاریس در لیگ 1 پیروز شد و به 12 بازی بدون برد پایان داد.

 

دفاع پاری سن ژرمن؛

مسأله نگران‌کننده انریکه

پاری سن ژرمن از ابتدای فصل تلاش کرده به ثبات برسد، اما تیم انریکه جمعه شب از نظر دفاعی واقعاً وحشتناک بود. قهرمان لیگ یک در خط دفاعی عملکرد بسیار ضعیفی داشت و نیس از شلختگی آنها نهایت استفاده را کرد و می‌توان گفت عقاب‌ها بردشان را مدیون عملکرد بد دفاعی پی‌اس‌جی بودند.

 ترم مورفی جنگجوی نیس

مهاجم نیس به خاطر عملکردی که داشت شایسته تشویق ویژه است. او در پارک دو پرنس روی ابرها بود و با سرعت برق‌آسا و تمام‌کنندگی مرگبارش، پاری‌سن‌ژرمن را تکه تکه کرده بود. این بازیکن 24 ساله تنها 3 شوت به سمت دروازه داشت که دو شوت از آنها به تور دوناروما رسید. او همچنین با وجود ثبت 12 پاس، یک پاس گل به نام خودش ثبت کرد.

کنترل توپ مورفی نیز عالی بود و در هر دو موقعیتی که گل به ثمر رساند عملکرد بی‌نظیری روی توپ داشت. جای تعجب نیست که این بازیکن نیجریه‌ای با 9/0 بالاترین امتیاز را در سوفا اسکور داشته باشد.

نیس که در ژانویه امسال به صورت قرضی او را به خدمت گرفته بود، تابستان امسال قراردادش را دائمی کرد. مورفی نیز به خوبی جواب اعتماد نیسی‌ها را با اجرای عالی در پارک دو پرنس داد.

 شروع بد پی اس جی همچنان ادامه دارد

در تابستان امسال بادهای تغییرات در پارک دوپرنس وزید و بسیاری از بازیکنان کلیدی از جمله لیونل مسی و نیمار این تیم را ترک کردند و از طرفی بازیکنان جدیدی وارد پایتخت فرانسه شدند.

از طرف دیگر تغییر مدیریتی نیز رخ داد، کریستوف گالتیه اخراج شد و سرمربی سابق بارسلونا لوئیس انریکه هدایت این تیم را برعهده گرفت.

با تغییرات زیاد در ترکیب، طبیعی است که ببینیم یک تیم برای رسیدن به ثبات نیاز به زمان داشته باشد. این دقیقاً روندی است که پاریس در حال سپری کردن آن است زیرا آنها از پنج بازی ابتدایی خود در لیگ فقط 8 امتیاز کسب کرده‌اند.

 این بدترین شروع پی اس جی از زمان مالکیت قطری‌ها در این تیم است و آخرین بار آنها با کسب 7 امتیاز در این مرحله در فصل 2010-11 آمار ضعیف‌تری داشته‌اند.

در حالی که امباپه در حال راه‌اندازی تمام سیلندرهای تیم است، عثمان دمبله، خرید جدید باشگاه با مشکل جسمانی روبه‌رو است. مارکو آسنسیو دیگر خرید جدید تیم در روز افتتاحیه گل زد اما از آن زمان موفق به این کار نشده. دفاع پاری‌سن‌ژرمن نیز همان‌طور که قبلاً گفته شد، شلخته به نظر می‌رسد.

البته هنوز روزهای ابتدایی رقابت‌هاست و قهرمان فرانسه زمان کافی برای ریکاوری دارد. با این حال، لیگ قهرمانان اروپا پیش رو است و باخت خانگی برابر بوروسیا دورتموند در روز اول ممکن است زنگ خطر را در پایتخت فرانسه به صدا درآورد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز