خبرگزاری کار ایران

ماجدی: تیم نوجوانان تشنه کسب جایگاهی بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۷۴

عضو‌ هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی نوجوانان ما تشنه رسیدن به جایگاهی بالاتر از صعود به جام جهانی است.

به گزارش ایلنا میرشاد ماجدی، در مورد صعود تیم فوتبال نوجوانان کشورمان به جام جهانی 2023 اظهار داشت: این اتفاق مشیت و خواست الهی بود. خداوند کمک کرد که این تیم بتواند با درایت کادر فنی، پزشکی، مدیریتی، تدارکات، همکاران من در کمیته جوانان و تمام استعدادیاب‌های کشور و رؤسای هیأت‌های استانی در کنار غیرت و همیت بازیکنان‌مان راهی جام جهانی شوند. این پیروزی مدیون زحمات همه عزیزانی بود که نام بردم.

* فوتبالی سرتر از یمن بودیم اما بازیکنان‌مان فشار زیادی تحمل کردند

وی افزود: نمی‌توانیم همه تیم‌ها در رده‌های مختلف را به یک چشم نگاه کنیم. رده سنی زیر 17 سال حساس است و باید با بازیکنان این رده خیلی با درایت و ملایمت برخورد کرد. زیرا آنها نمی‌توانند فشارهای روحی و روانی بالایی را تحمل کنند. به کادر فنی تیم نوجوانان آفرین می‌گویم که خیلی خوب بچه‌ها را آماده بازی با یمن کرد. از لحاظ فوتبالی نسبت به حریف سرتر بودیم اما استرس اینکه چه تیمی در پایان مسابقه راهی جام جهانی می شود سبب شد به بچه‌ها فشار روانی وارد شود.

 

* در نیمه‌نهایی راحت‌تر و بهتر بازی می‌کنیم

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خدا را شکر کادر فنی و بچه‌ها توانستند این موضوع را کنترل کرده و در ضربات پنالتی این کار بزرگ را انجام دهند تا تیم ما بتواند مجوز حضور در جام جهانی را کسب کنند. قول می‌دهم در مرحله نیمه نهایی راحت‌تر و بهتر بازی خواهیم کرد زیرا دیگر فشاری روی ما نیست. خدا را شکر بچه‌ها با وجود اذیت شدن از لحاظ روحی و روانی، در ضربات پنالتی بسیار خوب عمل کردند.

* تشنه رسیدن به جایگاهی بالاتر از صعود به جام جهانی هستیم

ماجدی در خصوص اینکه با توجه به نمایش تیم نوجوانان مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی، انتظار می‌رود شاگردان حسین عبدی به قهرمانی جام ملت‌های زیر 17 آسیا هم برسند، عنوان کرد: هر انسانی وقتی چیزی را به دست می‌آرود تشنه است که به جایگاه بالاتر هم برسد. این در خون، خوی و خصلت هر انسانی وجود دارد و ما ایرانی‌ها هم که جاه طلب هستیم، چنین بحثی را دوست داریم.

* کادرفنی و بازیکنان ما به بلوغ رسیده‌اند 

وی افزود: در مصاحبه قبل از بازی با کره جنوبی هم گفتم به تایلند آمده‌ایم تا به جام جهانی برویم. خدا را شکر این اتفاق هم افتاد. کادر فنی و بازیکنان هم به این درجه از بلوغ رسیده‌اند که صرف حضور در جام جهانی آنها را ارضا نخواهد کرد و نیاز دارند از مسابقات قهرمانی آسیا با مدال به کشور بازگردند. امیدواریم هر تیمی در مرحله بعدی به ایران بخورد همان بازی را انجام دهیم که مقابل کره داشتیم. در این حالت قطعاً به پیروزی خواهیم رسید.

* تاج و هیات رئیسه پاداش ویژه‌ای برای تیم نوجوانان در نظر می‌گیرند

عضو‌ هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه در دوره سرپرستی‌اش نگاه خاصی به تیم‌های پایه وجود داشت و به نظر می‌رسد این روند در دوره ریاست مهدی تاج نیز تکرار شده است، پاسخ داد: هزینه‌های اعزام تیم به تایلند برعهده AFC بود اما اکنون که تیم ما به جام جهانی صعود کرده نیاز دارد فدراسیون فوتبال نگاه ویژه‌‌تری به بازیکنان و کادر فنی ما داشته باشند. اطمینان دارم این اتفاق هم می‌افتد زیرا مهدی تاج و همکاران من در هیأت رئیسه پاداش ویژه‌ای برای بچه‌های تیم نوجوانان در نظر خواهند گرفت. 

* مثل دیدار با کره بازی‌کنیم، آسیایی‌ها نمی‌توانند مقابل‌مان قد علم کنند 

ماجدی در واکنش به این موضوع که به عنوان عضو کمیته فنی AFC ترجیح می‌دهد ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف استرالیا برود یا ژاپن گفت: از وقتی در تایلند حضور دارم بیش از 80 درصد مسابقات قهرمانی آسیا را از نزدیک دیده‌ایم. استرالیا تیمی است که بازیکنانش بسیار بلندقد و قوی هستند. ژاپنی‌ها با وجود فیزیک بدنی پایین‌تر سرعت بسیار بالایی دارند. اگر بازی که مقابل کره به ویژه در نیمه دوم انجام دادیم در نیمه نهایی تکرار کنیم تیم‌های آسیایی فعلاً نمی‌توانند مقابل ما قد علم کنند.

وی در پایان گفت: از تمامی اهالی رسانه اعم رسانه‌های نوشتاری و دیداری تشکر می‌کنم که در این مدت همه جوره حامی تیم نوجوانان بودند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز