خبرگزاری کار ایران

شاگردان رشیدی در آستانه ثبت رکوردی جدید در والیبال ملی زنان ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۷۶۷

شاگردان فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی ایران در آستانه ثبت رکوردی جدید برای والیبال زنان کشورمان در رده‌های ملی در قاره آسیا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دومین دوره مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا از 28 خرداد تا چهار تیر با حضور 11 تیم به میزبانی اندونزی در شهر گریسک برگزار می‌شود و تیم ملی ایران که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کند، امروز (شنبه سوم تیر) موفق به شکست فیلیپین در پنجمین مسابقه خود در این رقابت‌ها شد.

شاگردان فاطمه رشیدی فردا (یکشنبه چهارم تیر) در آخرین مسابقه خود برای کسب رتبه پنجم مسابقات به مصاف استرالیا خواهند رفت.

تیم ملی والیبال زنان ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در 13 دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا (7 دوره) و جام کنفدراسیون آسیا (6 دوره) شرکت کرده است و بهترین رتبه‌اش به جایگاه ششم در سال 2016 و در مسابقات AVC CUP برمی‌گردد.

تیم ملی زنان ایران با شکست فیلیپین حضورشان در رتبه ششم مسابقات قطعی شده است و فردا در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها برای کسب جایگاه پنجم به میدان می‌روند که در صورت پیروزی رکورد جدیدی برای تیم ملی والیبال زنان در آسیا رقم خواهد خورد که بیانگر انتخاب استراتژی درست برای والیبال زنان ایران از سوی فدراسیون است.

فدراسیون والیبال قرار گرفتن تیم ملی والیبال زنان ایران در چهار تیم برتر قاره آسیا را به عنوان آرمان تعریف کرده است و استراتژی و برنامه‌ریزی برای والیبال زنان در تیم ملی و رده‌های سنی مختلف سنی نیز براساس دستیابی به این آرمان در سال‌های آینده است.

حضور در مسابقات مختلف و کسب تجربه از سوی بازیکنان و کادر فنی مهمترین فاکتور برای تیم ملی زنان ایران جهت راه‌یابی به چهار تیم برتر قاره‌کهن است و چلنجرکاپ زنان آسیا نخستین گام رسمی در مسیر کسب تجربه این تیم خواهد بود. همچنین مسابقات قهرمانی زنان آسیا سال 2023 و بازی های آسیایی چین دیگر میادین پیش‌رو برای کسب تجربه است.

رتبه تیم ملی والیبال زنان ایران در 13 دوره قهرمانی آسیا و جام کنفدراسیون به قرار زیر است:

قهرمانی زنان آسیا: 2007 دوازدهم، 2009 هشتم، 2011 هشتم، 2013 هشتم، 2015 هشتم، 2017 نهم و 2019 هفتم

جام کنفدراسیون زنان آسیا: 2010 هشتم، 2012 هشتم، 2014 هفتم، 2016 ششم، 2018 هشتم و 2022 هفتم

والیبال زنان ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا امسال در بازی‌های آسیایی حضور نداشته است و تیم ملی والیبال زنان ایران با هدایت فاطمه رشیدی در سال 2023 برای چهارمین بار در تاریخ در این رویداد مهم شرکت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز