خبرگزاری کار ایران

روانخواه: استقلال آماده‌ترین تیم ایران است/ وینیسیوس هم در روز اول، کیفیت الانش را نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۸۹۸

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: هرچند استقلال دربی را واگذار کرده بود اما همه می‌دانیم در 2 ماه گذشته آماده‌ترین تیم ایران بود.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، امید روانخواه پس از شکست یک بر صفر تیم فوتبال پارس جنوبی مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: دوست دارم بیشتر به سوال خبرنگاران پاسخ بدهم اما با توجه به اینکه تیم ما در لیگ یک فعالیت می‌کند، از وقتی به پارس جنوبی اضافه شدم شروع خوبی در ابتدا نداشتیم اما روز به روز شرایط‌مان بهتر شد. اتفاق مثبتی که برای من وجود داشت می‌دانستیم با چه تیم بزرگ و باشخصیتی بازی داریم. هرچند استقلال دربی را واگذار کرده بود اما همه می‌دانیم در 2 ماه گذشته آماده‌ترین تیم ایران بود.

 

وی افزود: بازی کردن مقابل تیمی که تهاجمی‌ترین تیم ایران است خیلی سخت است آن هم برای تیمی که در لیگ پایین‌تری فعالیت می‌کند. باید از بازیکنانم تشکر کنم که واقعاً زحمت کشیدند و تلاش کردند. مسیر تلاش کردن آنها مشخص است. می‌دانند باید در چه مسیری تلاش کنند. از مسئولان تیم، مدیریت باشگاه که از ما حمایت کردند تشکر کرده و از مردم خوب جم نیز تشکر ویژ‌ه‌ای دارم که با آمدن خود به ورزشگاه ما را سورپرایز کردند. پس از مدت‌ها بود پاس جنوبی این همه هوادار خودش را در ورزشگاه می‌دید.

 

سرمربی پارس جنوبی تأکید کرد: اطمینان دارم برای اینکه بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگردیم به این حمایت‌ها نیاز داریم هرچقدر حضور مردم در این ورزشگاه پرشورتر باشد و مسئولان بیشتر به فکر باشند که پارس جنوبی چه اهمیتی در این منطقه دارد و بدانند این تیم ما فقط متعلق به استان بوشهر و شهر جم نیست و بخش‌های زیادی از شهرهای جنوبی استان خوزستان و شهرهای اطراف به این تیم نیاز دارند زیرا استعدادهای فوتبالی خیلی خوبی دارد.

 

روانخواه افزود: بسیاری این استعدادها به دلیل نبودن تیم در سطح اول فوتبال کشور هدف می‌روند. امیدوارم ‍‍‍‍ پارس جنوبی بار دیگر پایگاهش را به دست بیاورد و ما هم بتوانیم کمک‌کننده باشیم. فعالیت در لیگ یک خیلی سخت است. 

 

وی در واکنش به اظهارنظر یک خبرنگار مبنی براینکه او را به عنوان یک همشهری خود در جم می‌شناسند و پارس جنوبی لیاقت حضور در لیگ برتر را دارد و اینکه بیژن طاهری در رختکن استقلال گفت حریف ما را خفه کرد که همین موضوع برای اهالی جم کافی است در شرایطی که همه فکر می‌کردند در هر نیمه این تیم 3-4 گل خواهد خورد اما بازیکنانش با جان و دل بازی کردند، پاسخ داد: جامعه فوتبال نسبت به این بازی یک دیدگاه و تفکر داشت بخش زیادی نیز طرفدار باشگاه محبوب استقلال هستند. آنها انتظار داشتند این تیم بازی راحتی داشته باشد. البته یک باور هم درون تیم ما وجود داشت. واقعاً قرار است چه چیزی ارائه دهیم این حرف را اینجا نمی‌زنم اما قبل از بازی از 70 درصدچیزی که می‌خواستیم ارائه بدهیم مطمئن بودیم. اطمینان داشتیم در شرایط بازی چه اتفاقی برای پارس جنوبی می‌افتد، پرس کردن چه کمکی به ما می‌کند. تایمینگ، اورلب، گردش توپ و ... چه کمکی به ما خواهد کرد. همه اینها را با جزئیات می‌گویم. نکات فنی و غیر فنی را پیش‌بینی کرده بودیم و این بالاترین دستاورد ما بود.

 

سرمربی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهم در مورد آینده پارس جنوبی حرف بزنم باید بگویم مربیگری خیلی سخت است. نمی‌خواهم اسم ببرم اما در لیگ برتر مربیانی داریم که شاید در طول سال از 50 بازی 10 بازی یا از 30 مسابقه 5 بازی را ببرند اما به شغل خود ادامه می‌دهند در شرایطی که در لیگ یک اینگونه نیست. ماهیت لیگ این است که باید ببرید. از 18 تیم این رقابت‌ها 12 تیم برای صعود می‌جنگند و به غیر از این موضوع هیچ هدف دیگری ندارند. تیم‌ها مدام باید ببرند. تیمی که فقط باید مدام بازی‌هایش را ببرد فقط بحث فنی ندارد بلکه باید تیم خوب و رقابتی ببندد. امروز با تیمی بازی داشتیم که تیم دومش در لیگ برتر تقریباً می‌تواند چنین نتایجی بگیرد اما بازیکنان ما واقعاً جوان هستند. 

 

روانخواه ادامه داد: بحث کیفیت نیست بلکه بحث این است که ما به برخی نفرات امید بازی می‌دهیم. نفراتی مثل عرفان قهرمانی جزو نفرات امید باشگاه هستند. مصدومانی مثل میلاد غریبی را داشتیم. علی دشتی به تازگی از بند مصدومیت بازگشته است. برخی نفرات مصدوم ما به بازی با استقلال نرسیدند اما دیدید در همین مسابقه یکی از بهترین بازیکنان استقلال سیدحسین حسینی شد. او روی موقعیت‌هایی که ما از دست دادیم واقعاً تأثیرگذار بود همه این موارد برای تیم من دستاورد است. اما اگر قرار است به لیگ برتر بازگردیم فقط نباید من تنها باشم. من یا هر عزیز دیگری در باشگاه باشد کادر خوبی می‌خواهد. تیم باید 25، 26 بازیکن داشته باشد و کادر فنی مدیریت دست‌شان باز باشد. همچنین هواداران باید هر هفته در ورزشگاه حضور داشته باشند تا ان‌شاءالله به زودی به سطح بالای فوتبال کشورمان بازگردد.

 

وی در خصوص تعریف ریکاردو ساپینتو از بازی پارس جنوبی و اظهارنظر او مبنی براینکه جمی‌ها همین الان لیاقت بازی در لیگ برتر را دارند و اینکه تیمش در این مسابقه مثل سایر تیم‌های دسته پایین‌تر بازی نکرد که مقابل یک تیم دفاع کند و تیم به ضد حملات داشته باشند، پاسخ داد: خیلی سخت است شیوه بازی تیم‌ شما مقابل تیم بزرگی مثل استقلال غالب باشد. حتی در لیگ برتر تیم‌های کمی هستند که بخواهند مقابل استقلال، پرسپولیس و سپاهان شیوه بازی را تعیین کنند. بیشتر تیم‌ها واکنش‌گرا بازی می‌کنند. استقلال همیشه کنش‌گرا بوده است اما دنبال این نبودیم در طول 90 دقیقه مداوم واکنش‌گرا باشیم. این دستاورد خیلی خوبی برای ما بود. باید از ساپینتو هم تشکر کنم. او به عنوان یک مربی اروپایی به ایران آمده و نتایج بسیار درخشانی گرفته است. تیمش هم بسیار خوب است و در کل از مربیان خارجی خوبی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ما آمده است. شخصیت او را خیلی دوست دارم و لب خط خیلی تأثیرگذار است. 

 

سرمربی پارس جنوبی ادامه داد: شاید می‌توانست بازی را امشب از لحاظ شخصیتی خیلی ساده بگیرد اما 120 دقیقه تصمیم گرفت کنار زمین پرشور و پرحرارت مربیگری کند این موضوع هم به من اعتماد به نفس می‌دهد و هم بقیه تیمم ضمن اینکه افتخاری برای مردم جم است. وقتی در شرایط حفظ توپ قرار می‌گرفتیم می‌توانستیم خوب پاس بدهیم و ایجاد موقعیت کنیم. در شرایط دفاعی نیز خیلی خوب دفاع می‌کردیم. اینها برای ما دستاورد است از همه مهم‌تر که برگ برنده پاس جنوبی پرس‌های خوب تیم ما بود. این موضوع را در نیمه اول دیدید. اجازه نمی‌دادیم پاس‌های استقلال حتی به 4 یا 5 برسد. اجازه نمی‌دادیم بازیکنان استقلال در مورد پاس چهارم یا پنجم یا حتی قبل از آنها به راحتی تصمیم بگیرند و بخواهند موقعیت ایجاد کنند این برای ما یک دستاورد است. چند بازی مهم در لیگ یک داریم و باید بتوانیم مهر تأییدی بر عملکرد خوب در دو سه هفته اخیر بزنیم. این برای ما واقعاً مهم است که حداکثر امتیازها را تا پایان فصل جمع کنیم. با تمام احترامی که برای حریفان قائل هستم در این حالت پایه و اساس یک فصل خوب برای پارس جنوبی شکل می‌گیرد. هرچه در رتبه بالاتری قرار بگیریم فصل آینده را با اعتماد به نفس بیشتری شروع خواهیم کرد. 

 

روانخواه در خصوص اینکه در زمان آغاز فعالیتش در پارس جنوبی از محدود بودن بازیکنان بومی در این تیم گلایه داشت اما اکنون برای استفاده از این نفرات چه برنامه‌ای دارد، گفت: همه ما ایرانی هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم. هر امکاناتی در جم وجود دارد باید بازیکنان با استعداد از آن استفاده کنند. اما برخی مناطق مثل همین شهر جم واقعاً مظلوم و محروم هستند. به عنوان مثال در کرمان چند تیم خوب و با کیفیت وجود دارد اما بازیکنان کرمانی در این تیم‌ها خیلی کم دیده می‌شوند. اما خود من در همین منطقه بزرگ و فوتبالیست شدم شهر من فاصله زیادی با شهر جم ندارد می‌دانم چه استعدادهایی در این منطقه وجود دارد. اگر امشب مهدی قائدی و محمد محبی در ترکیب استقبلال نبودند چقدر بازی پایاپای‌تر می‌شد همین بازیکنانی که بچه‌ چنین منطقه‌ای هستند می‌بینید چقدر روی باشگاه استقلال تأثیرگذارند.

 

وی افزود: واقعاً به بها دادن به استعدادهای بومی علاقه دارم از روزی که آمدم 8 بازیکن امید به پارس جنوبی اضافه کردم. همین امروز اگر یک بازی دیگر امیدمان کارتش صادر می‌شد از او هم استفاده می‌کردیم. همایون افتخاری و ... در هفته‌های گذشته نیز جزو بازیکنان تأثیرگذار ما بودند. علی دشتی بازیکن بومی این شهر است. سعی کردیم از هرچه بازیکن بومی است استفاده کنیم اما ضمن احترام به تمام بازیکنان تیم این حق را می‌دهم اگر استعداد خوبی در منطقه وجود دارد به او اجازه بدهیم در تیم فعالیت کند. باید این بستر برای بومی‌ها فراهم شود. افتخاری بازیکن امید باشگاه است اما کیفیت او از آنچه دیدید خیلی بیشتر است. نیاز است چنین بازیکنی پیاپی 5-6 بازی به زمین برود. نمی‌خواهم خیلی رؤیایی بگویم اما وینسیوس روزی که اولین بازیش را برای رئال مادرید انجام داد چنین کیفیتی داشت؟ قطعاً نداشت زیرا یک بازیکن جوان بود. باید شرایط را برای بازیکنان بومی فراهم کرد تا با ترکیبی از آنها و سایر نفرات غیر بومی که به تیم اضافه خواهند شد تیم خوبی داشته باشیم. 

 

سرمربی پارس جنوبی در خصوص صحنه آخر بازی و روی زمین افتادن علی دشتی در محوطه جریمه استقلال گفت: در مورد داوری صحبت خاصی ندارم و از او تشکر می‌کنم. محمدی زحمت کشید و بازی را مدیریت کرد. همیشه هجمه زیادی روی داوران وجود دارد و دیدید تماشاگران استقلال بابت هر صحنه‌ای چقدر روی داور فشار آوردند البته فکرمی‌کنم پنالتی استقلال می‌توانست گرفته نشود روی صحنه. علی دشتی خیلی سختگیرانه بود اگر پنالتی می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز