خبرگزاری کار ایران

چرا برزیل می‌خواهد لیورپول رئال مادرید را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۱۵

تیم ملی فوتبال برزیل پس از پایان همکاری با تیته هنوز سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده است.

به گزارش ایلنا، دو ماه از پایان جام جهانی می‌گذرد و برزیل هنوز جانشینی برای تیته که پس از پایان رقابت‌ها از سمت خود کناره گیری کرد، نیافته است. ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل، ابتدا به خود یک مهلت غیررسمی تا پایان ژانویه برای انتصاب سرمربی جدید داد. بدیهی است که این اتفاق افتاده و رامون منسس، سرمربی زیر 20 ساله‌ها برای بازی دوستانه ماه آینده برابر مراکش برزیل را هدایت می‌کند.

برای برخی این داستان خارق العاده لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین را به یاد می‌آورد.  او بدون هیچ تجربه مربیگری بزرگ قبلی، به صورت موقت به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد و در نهایت آن‌ها را تا قهرمانی در جام جهانی پیش برد. آیا منسس نیز می‌تواند در این امر موفق باشد؟

این یک احتمال است، اما در این مرحله بعید به نظر می‌رسد. یک تفاوت بسیار مهم وجود دارد: در سال 2018 آرژانتین گزینه زیادی نداشت. آن‌ها خورخه سامپائولی را که قراردادی طولانی مدت داشت، اخراج کردند.  پول زیادی وجود نداشت و پس اسکالونی با هزینه کم سرمربی شد. فدراسیون فوتبال برزیل تحت چنین محدودیتی نیست آن‌ها می‌توانند دستمزد خوبی پرداخت کنند.

 به نظر می‌رسد برزیل یک مربی بزرگ خارجی را در نظر گرفته که بسیار بحث برانگیز خواهد بود. مربیان بومی از این ایده راضی نیستند و احتمالاً سرمربیان قدیمی‌تر نیز گزینه نخواهند بود. علاوه بر این، آیا می‌توان یک نام بزرگ را اغوا کرد؟ مربیان رتبه اول لیگ قهرمانان را به فوتبال روی نیمکت تیم ملی ترجیح می‌دهند. بازی‌های ملی به عرصه‌ای برای تازه کارها یا کهنه سربازان تبدیل شده است.

یک نام وجود دارد که بسیار با نیازهای برزیل مطابقت دارد. در صدر لیست آرزوهای برزیل کارلو آنچلوتی قرار دارد. چنین علاقه‌ای کاملا طبیعی است. هیچ کس نمی‌تواند به اعتبار او شک کند. او به طور موفقیت آمیزی با بازیکنان برزیلی کار کرده است - برای مثال وینیسیوس جونیور، رودریگو و تا همین اواخر کاسمیرو. توانایی او در سازگاری در محیطی جدید پس از قهرمانی در لیگ ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا بدون تردید است. و مهمتر از همه، او یک شخصیت کاریزماتیک است، مردی که علیرغم یک حرفه درخشان به عنوان بازیکن و مربی، خود را با ظاهری ساده و با سبک رهبری آرام تجلیل می‌کند. اولین سرمربی‌ خارجی که هدایت برزیل را بر عهده می‌گیرد وارد یک محیط بالقوه خصمانه می‌شود و مطمئناً به مهارت‌های دیپلماتیک پیشرفته نیاز دارد. آنچلوتی تمام این گزینه‌ها را علامت می‌زند.

به جز یک گزینه. او در دسترس نیست؛ در حال حاضر به هر حال اینطور است. 

آنچلوتی البته تحت قرارداد رئال مادرید است که به تازگی قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده است. او تا سال 2024 قرارداد دارد و می‌گوید تا قبل از آن قصد جدایی ندارد.

اما آیا رئال مادرید همه چیز را یکسان می‌بیند؟ این همیشه قرار بود چیزی شبیه به یک فصل انتقالی باشد. انتقال کاسمیرو به منچستریونایتد اولین حرکت در برچیدن آهسته خط میانی‌ای بود که پا به سن گذاشته‌اند. در صورت حذف لوس بلانکوس از لیگ قهرمانان، مطمئناً تغییرات بیشتری رخ خواهد داد.

این هفته رئال مادرید اولین بازی خود را مقابل لیورپول برگزار می‌کند، تیمی که آن‌ها را شکست دادند تا لیگ قهرمانان سال گذشته را به شکلی دراماتیک و غیرمنتظره به دست آورند. در تمام بازی‌های دور حذفی - برابر پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و چلسی، و همچنین در فینال، آن‌ها تحت فشار شدید قرار گرفتند، اما آنچلوتی خونسردی خود را حفظ کرد و آن‌ها همیشه توانستند راهی برای پیروزی پیدا کنند.

تعداد کمی از آن‌ها انتظار دارند که بتوانند یک عملکرد تکراری ارائه دهند. و لیورپول با نشان دادن نشانه‌هایی از تجدید حیات، حریف خطرناکی خواهد بود. اگر لیورپول بتواند با چیزی شبیه به سبک قدیمی خود فشار بیاورد، آیا رئال می‌تواند یک بار دیگر آن‌ها را متوقف کند؟ اگر لیورپول پیروز شود، مطمئناً رئال وسوسه می‌شود که با آوردن مربی جدید برای فصل آینده، روند جابجایی‌ها در تیم را تسریع کند.

این معامله‌ای است که ممکن است برای همه مناسب باشد. رئال از این تصمیم ناراحت نمی‌شود زیرا آنچلوتی به سمت قرارداد معتبر و تاریخی مربیگری برزیل پیش می‌رود. آنچلوتی اشاره کرده که بازنشستگی ممکن است خیلی از او دور نباشد. صعود برزیل به جام جهانی 2026 راهی مناسب برای پایان دادن به یک حرفه باشکوه خواهد بود. و برزیل امیدوار است که او را تا فیفادی ماه ژوئن، زمانی که انتظار می‌رود رامون منسس در جام جهانی زیر 20 سال اندونزی شرکت کند، در جایگاه خود قرار دهد.

به نظر می‌رسد این محتمل ترین توضیح صبر برزیل باشد: آن‌ها منتظر آزادی آنچلوتی هستند. بنابراین، طی دو هفته آینده، این به لیورپول بستگی دارد که به برزیل لطف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز