خبرگزاری کار ایران

خداحافظی گونزالو هیگواین از دنیا فوتبال

بد خوب یا معمولی هرچه که بود تمام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۶۳

گونزالو هیگواین مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین، باشگاه رئال مادرید، ناپولی و یوونتوس و ... بعد از قبول شکست در پلی آف لیگ برتر آمریکا مقابل تیم نیویورک سیتی با پیراهن اینتر میامی از دنیا فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا، شکست 3-0 اینتر میامی مقابل قهرمان ام ال اس یعنی نیویورک سیتی یک حاشیه بزرگ داشت. هیگواین مهاجم اینتر میامی در پایان این بازی به حرفه 17و نیم ساله خود پایان داد و اعلام بازنشستگی کرد. کرییر فوتبالی گونزالو فراز و نشیب‌های زیادی داشت و این بازیکن پیراهن باشگاه‌های زیادی را در این سال‌ها پوشید.

هیگواین با درخشش در سنین کم با پیراهن ریورپلاته به فوتبال جهان معرفی شد. او با آمار 15گل و یک پاس گل در 41 بازی برای ریورپلاته در همان سنین پایین نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرد تا باشگاه‌های مطرح اروپایی به فکر به خدمت گیری او بیافتند. سرآمد باشگاه های خواهان هیگواین رئال مادرید بود و او با انتقالی مستقیم از ریور به رئال سر و صدای زیادی به پا کرد.

اولین سال بازی گونزالو هیگواین برای رئال مادرید فصل 2006-2007 بود و این مهاجم موفق به ثبت 10گل و 4پاس گل در این فصل شد. دوران هیگواین در رئال چه از نظر آمار چه از نظر هوادار دوران خوبی بود و این بازیکن در 264 بازی برای لوس بلانکوس موفق شد 121 گل بزند و 56 پاس گل نیز بدهد. دوران خوب و دقایق بازی بالای او در برنابئو اما با یک پنجره نقل و انتقالات شروع به تغییر کرد؛ خرید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، CR7 از منچستریونایتد و یک بازیکن جوان و خوش آینده از فرانسه و هم پست او کریم بنزما. هیگواین حالا جدا از رقابت با رائول افسانه‌ای باید با دو نام بزرگ دیگر نیز رقابت می‌کرد. فصل اول حضور همه این نام‌ها کنار هم برای هیگواین بد نبود و دقایق بازی مطلوبی به او رسید اما شروع تیره روزی‌های این بازیکن در فصل بعد بود؛ زمانی که از ناحیه کمر دچار مصدومیت طولانی مدت شد. این اتفاق باعث شد تا کریم بنزما خود را به ترکیب رئال تحمیل کند و جای هیگواین را بگیرد. با بازگشت از مصدومیت دقایق بازی‌هایش را به بنزما شریک شد و چندسالی به صورت چرخشی کنار هم بازی کردند تا زمانی که پرز و رئال تصمیم به فروش او گرفتند و این بازیکن هم از این تصمیم استقبال کرد. سرآخر داستان هیگواین و رئال در تابستان فصل 2014-2015 به پایان رسید و این بازیکن در انتقالی از رئال به ناپولی پیوست.

شروع خوبی در شهر دیگو مارادونا داشت و رفته رفته خود را در این تیم بهتر کرد. با عملکرد خوب او در ناپل به آقای گلی سری آ رسید و دوران اوج فوتبال خود را در این تیم پشت سر گذاشت. بعد از چند فصل حضور در این تیم تبدیل به بازیکن محبوبی برای طرفداران ناپولی شده بود و برای آن‌ها آمار 91گل و 26پاس گل در 146 بازی به ثبت رساند. اما همه این آمار و خاطرات خوب با یک انتقال جنجالی به تورین به دست باد سپرده شد.

"هیگوآین به یوونتوس پیوست"!

آتش ها افروخته شده بر عکس های گونزالو در ناپل یک معنی داشت؛ هیگواین در این شهر از قهرمان تبدیل به خائن اصلی شده. شماره 9 آرژانتینی بعد از این انتقال بسیار جنجالی چند فصل خوب را در یوونتوس سپری کرد درست تا قبل از اینکه افت شدیدی کند و تبدیل به بازیکنی شود که بانوی پیر به تیم هایی مثل میلان و چلسی قرضش دهد. با این وجود آمار این بازیکن در یووه هم آمار بدی نبود; 149 بازی 66گل و 16پاس گل. 

کرییر رو به پایان گونزالو در سال‌های آخر حضورش در ایتالیا او را مجبور به سفر از تورین به میلان و لندن کرد اما هیچ یک از این انتقال‌ها فوتبال رو به پایان او را احیا نکرد و وی در تیم های میلان و چلسی به ترتیب: 22بازی 8گل 3پاس گل / 18بازی و 5گل، از خود به ثبت رساند. 

قسمت پایانی سریال تیم‌های هیگواین او را به جنوب شرقی ایالات متحده برد؛ میامی، ایالت فلوریدا. بکهام مالک خوش استایل باشگاه تازه تاسیس اینتر میامی خود شخصا از هیگواین دعوت کرد تا برای این تیم بازی کند و این بازیکن هم از این دعوت استقبال کرد و سال‌های پایانی فوتبالش را در این باشگاه توپ زد. او در این باشگاه آمار 70بازی 29گل 11پاس گل را ثبت کرد و به دوران فوتبال خود در 32سالگی و با پیراهن این تیم پایان داد. 

هیگواین در تیم ملی آرژانتین هم روزهای خوب و بد زیادی را سپری کرد. با این وجود بیشتر از او از دست دادن تک به تک در فینال جام جهانی 2014 مقابل نویر با پیراهن آرژانتین در یادها مانده است. این بازیکن 75 بازی ملی در کارنامه دارد و موفق شده 31 گل ملی نیز به ثمر برساند. 

با همه این‌ها دوران حرفه‌ای این بازیکن به اتمام رسید و به گفته خودش می خواهد در زمینه مربی سلامت روانی فعالیت کند؛ مثل اینکه گونزالو با این تصمیم قصد جبران تمام صدمات روانی که به آرژانتینی‌ها در کوپا آمِریکا و جام جهانی وارد کرده را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز