خبرگزاری کار ایران

افشاگری روانخواه: پول بود ولی به استراماچونی پرداخت نکردند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۱۵۷

پیشکسوت استقلال می‌گوید باشگاه تهرانی پول پرداخت بدهی سرمربی ایتالیایی را داشته اما اقدام به تسویه حساب با او نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته رای پرونده شکایت آندره آ استراماچونی از باشگاه استقلال تهران در دادگاه CAS اعلام شد. باشگاه تهرانی بر اساس این رای به پرداخت 1.3 میلیون یورو جریمه محکوم شد که با توجه به قیمت ارز نزدیک به 40 میلیارد تومان می‌شود.

باشگاه استقلال تهران در حالی باید این جریمه سنگین را بپردازد که مدیریت آن پس از امیرحسین فتحی، مدیری که استراماچونی را انتخاب کرده بود ابتدا به اسماعیل خلیل زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی و سپس مصطفی آجورلو رسیده است.

امید روانخواه، بازیکن اسبق استقلال طی مصاحبه‌ای مدعی شد که باشگاه بدون در نظر گرفتن جریمه‌ای که ابلاغ شده پس از جدایی سرمربی ایتالیایی رقم مدنظر او را در حساب باشگاه داشته اما این بدهی آن زمان پرداخت نشده است.

روانخواه در واکنش به رای پرونده استراماچونی گفت: «متاسفانه فوتبال ما در مینیموم‌ترین حالت خودش مدیریت می‌شود و پایین‌تر از این حد امکان ندارد. شما ببینید وقتی در فدراسیون فوتبال ما آن طور قرار نوشته می‌شود بعد نمی‌توانیم از قراردادمان محافظت کنیم. در باشگاه بزرگی مانند استقلال من آن موقع با باشگاه همکاری می‌کردم و می‌دانستم پولش وجود دارد، می‌توانستند پولش را بدهند. ما می‌توانستیم دو سال از استراماچونی استفاده کنیم و این رقم قراردادش را هم پرداخت کنیم اما او می‌رود و باید پولش را بابت کاری که انجام نداده پرداخت کنیم.»

او ادامه داد: «بعد هنوز باید ببینیم که تیم‌های پایه استقلال درگیر زمین تمرین و امکانات اولیه هستند. بعد انتظار داریم مدیران بعد بیایند و این قضیه را جبران کنند. من آینده را خیلی بد می‌بینم. باشگاه محبوبم استقلال، شما می‌دانید که پرداخت رقم غرامت استراماچونی و پادوانی با رقم ارز امروز امکان پذیر نیست و باید یک جایی از صفر شروع کرد. فوتبال خیلی بهم ریخته شده، درست است که پول در آن وجود دارد و قراردادهای میلیاردی بسته می‌شود ولی واقعا از درون فوتبال ما چه اتفاقاتی برای باشگاه‌ها می‌افتد.»

چرا استراماچونی جدا شد؟

آندره آ استراماچونی، سرمربی تیم استقلال تهران در لیگ نوزدهم هدایت این تیم را پذیرفت و پیش از آخرین مسابقه نیم فصل برابر پیکان تهران با انتشار متنی از سمتش کناره گیری کرد.

این سرمربی ایتالیایی به دلیل عدم دریافت سه ماه دستمزدش دست به چنین اقدامی زد. او طبق قوانین فیفا قرارداد دو ساله‌اش را فسخ کرد و به کشورش بازگشت.

او شب بازی با پیکان ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد و طی بیانیه‌ای استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد: «من به همراه دستیارانم کاسر، لتو و عمر دانسی طبق قوانین فیفا به صورت یک طرفه قراردادمان را فسخ می‌کنیم. از همه بازیکنان تشکر می‌کنم به خاطر عملکرد خوب و حرفه‌ای آن‌ها که اجازه دادند به صدر جدول برسیم و من از هواداران شگفت انگیز استقلال تشکر می‌کنم به خاطر حمایت‌های بی نظیر و باور نکردنی، غمگینم از اینکه مجبور به این کار شده ام. امیدوارم روزی دوباره در کنار شما باشم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز