خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی دو و میدانی: رکورد جهانی پرش با نیزه شکست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۷۱۸

آرماند دوپلانتیس از سوئد، رکورد جهانی جدیدی را به عنوان قهرمانی خود در مسابقات پرش با نیزه ثبت کرد.

به گزارش ایلنا، قهرمان 22 ساله المپیک با فاصله 6 متری برای اولین بار طلا گرفت. هیچ یک از رقبای او موفق به پرش بالاتر از 5.94 متر نشدند. پس از آن دوپلانتیس در دومین تلاش رکورد جهانی 6.20 متری خود را - که در ماه مارس در بلگراد ثبت شده بود - شکست.

این پنجمین بار است که او رکورد جهانی را می شکند. موفقیت او برای اولین بار از زمانی که سرگئی بوبکا افسانه ای 6.14 متر را برای اولین بار در سستریر ایتالیا در سال 1994 طی کرد، در فضای باز به ثبت رسید.

دوپلانتیس درباره این رکورد گفت: "این چیزی بود که من واقعاً می‌خواستم و به آن نیاز داشتم. من آنقدر درگیر تلاش برای بردن و گرفتن طلا بودم که صادقانه بگویم رکورد جهانی فقط یک فکر بعدی بود. در طول مسابقات این به ذهن من خطور نکرد زیرا فقط می‌خواستم به شدت برنده شوم. این که بتوانم آن را به شکلی که من انجام دادم انجام دهم بسیار خاص است. این چیزی است که برای آن بسیار سپاسگزارم."

دوپلانتیس در پاسخ به این سوال که او به طور بالقوه چقدر می‌تواند رکورد را افزایش بدهد، افزود: "قطعاً تعداد بیشتری وجود دارد. به نظر نمی‌رسد که من هنوز کارهایی را که می‌توانم انجام دهم به حداکثر رسانده‌ام. تا زمانی که احساس کنم می‌توانم مرزها را کنار بگذارم، انگیزه همچنان وجود دارد. به علاوه از انجام آن لذت می‌برم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز