خبرگزاری کار ایران

بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲؛ تقابل ایران و سامورایی‌ها برای صدرنشینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۵۵۴

شاگردان ارمغانی در سومین مسابقه خود در کاپ آسیا به مصاف ژاپن می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین مسابقه خود در دور گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲  از ساعت ۱۵:۰۰ امروز به وقت تهران در اندونزی مقابل ژاپن می‌رود. شاگردان ارمغانی در دو مسابقه قبلی خود مقابل سوریه و قزاقستان به پیروزی رسیده‌اند و با روحیه مناسبی مقابل سامورایی‌ها صف آرایی می‌کنند.

از آنجا که برنده بازی ایران و ژاپن صدرنشین گروه خواهد شد و فرصت استراحت بیشتری خواهد داشت این موضوع کار را سخت و دشوار کرده است. 

*پرونده صدتایی ژاپن

ژاپنی‌ها در دو بازی قبل خود مقابل قزاقستان و سوریه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و هر دو تیم را با کسب بالای ۱۰۰ امتیاز شکست داده‌اند تا نشان دهند که با همه توان در این مسابقات حضور یافته‌اند.

*تاریخچه دیدارهای ایران و ژاپن

آخرین تقابل رسمی دو تیم ایران و ژاپن در تورنمنت رسمی، به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برمی‌گردد. در آن مسابقه ژاپنی‌ها با برتری از زمین خارج شدند و اکنون بعد از حدود ۵ سال، دو تیم مدعی قاره کهن باید برای صدرنشینی در گروه C کاپ آسیا به مصاف یکدیگر بروند. تعداد تقابل دو تیم در این رقابت‌ها از سال 1973 که ایران وارد مسابقات شد، به 13 بازی باز می‌گردد که در این بین سهم ایران 6 و سهم ژاپن 7 برد بوده است.

*نتایج در آخرین مسابقه

شاگردان سعید ارمغانی روز جمعه(24 تیرماه سال جاری)  مقابل قزاقستان نمایش متفاوتی ارائه دادند و با یک عملکرد خوب در کارهای دفاعی، ۹۶ بر ۶۰ قزاق‌ها را شکست دادند. البته ژاپنی‌ها نیز پس از پیروزی با اختلاف ۳۰ امتیازی مقابل قزاق‌ها، روز جمعه با حساب ۱۱۷ - ۵۶ سوریه را در هم کوبیدند که نشان از آمادگی بالای آن‌ها در این مسابقات دارد.

*صدرنشینی ژاپن و بازیکنان تاثیرگذار

 ژاپن با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران صدرنشین گروه است. آمارها نشان دهنده نقاط قوت ژاپنی‌ها در بازی پیرامونی و پرتاب‌های سه امتیازی سامورایی‌ها است که می‌تواند کار هر تیمی را سخت کند. «واتانابه» و «ایونز» دو بازیکن مهم و تاثیرگذار ژاپن هستند.

با نگاهی به بازی ژاپن و قزاقستان، شوتیست‌های خوبی چون «یوتارو سودا» و «کیسی تومینگا» روی بازی این تیم تاثیرگذار هستند. با توجه به حضور به حامد حدادی در ترکیب و زیر سبد ایران قطعا بیشتر به بازی پیرامونی روی خواهند آورد. حدادی در بازی قبلی ایران مقابل قزاقستان دبل دبل کرد و به عنوان ارزشمندترین بازیکن ایران انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز