خبرگزاری کار ایران

توفیق: پرتاب‌های 3 امتیازی قزاقستان رویایی بود/ تغییر کادرفنی روی بازی بسکتبالیست‌ها تاثیرگذار بود/ جمشیدی درگیر تاکتیک‌های خاص شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۵۹۵

کارشناس بسکتبال کشور گفت: ارمغانی با آرامش کنار زمین حضور پیدا می کند و سعی دارد این آرامش را به تیم القا و انتقال دهد اما نمی توانیم آرامش او را به دانش سرمربی تعمیم بدهیم و او از نظر دانشی مربی خوبی است.

علی توفیق درگفتگو با ایلنا، پیرامون شکست ایران مقابل قزاقستان در پنجره سوم انتخابی جام جهانی 2023 قطر، اظهار داشت: ابتدا باید به قهرمانان ملی خسته نباشید بگویم و زحمتشان را کشیدند .باتوجه به تغییرات کادرفنی کمی آشفته بودیم و تمرکز کافی را نداشتیم. مضاف بر اینکه قزاقستان، در پرتاب‌های پیرامونی شب رویایی را گذراند. برعکس تیم ما که نتوانست عملکرد دلخواه را در زمین اجرا کند.

وی  با اشاره به پرتاب‌های 3 امتیازی ناموفق ملی‌پوشان ایران مقابل قزاقستان افزود: به نسبت بازی تهران، دفاع قزاقستان روی بازیکنان پیرامونی ما دفاع منسجم و سختی را اجرا کرده بود. همین موضوع باعث شده بود تمرکز بازیکنان ما بهم بخورد. تاکتیک های از پیش تعیین شده ما توسط آنها پیش بینی شده بود. از ابتدا با فشار دفاعی بازیکنان پیرامونی ما را منحرف کردند. کمی هم در زمان بندی حمله دچار مشکل شدیم. حتی نتوانستیم از حامد حدادی در زیر حلقه آنطور که باید و شاید استفاده کنیم. 

کارشناس بسکتبال کشور با ارزیابی عملکرد محمد جمشیدی، عنوان کرد: محمد جمشیدی در بازی سوریه و قزاقستان در دور رفت عملکرد بسیاری خوبی داشت و قبلاً هم کیفیت خود را نشان داده است؛ اما در این مسابقه نتوانست کیفیت همیشگی خودش را نشان بدهد. او مهارت انفرادی بالایی در بسکتبال دارد، شاید درگیر تاکتیک های خاص تیم ملی شده بود و نتوانست کیفیتش را به واسطه این تاکتیک ها نشان بدهد.

توفیق در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنانی در لیست تیم ملی قرار گرفتند، که سرمربی فرصت بازی به آنها نداد، تصریح کرد: زمان بازی بسکتبال، تایم محدودی است. اگر بخواهیم به صورت مساوی آن را تقسیم کنیم، به بازیکنان 14 یا 15 دقیقه بیشتر فرصت نمی‌رسد. اما اینکه چرا در یک بازی، بازیکنی زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد به علت شرایط بازی و شرایط آن بازیکن خاص در موقعیت آن مسابقه است. شاید به دلیل بالا رفتن خطای انفرادی، نوع دفاع  قزاقستان و تاکتیک‌های تیمی این تصمیم گیری شد. به هر حال تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کادرفنی تیم است.

وی پیرامون اینکه آیا صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی سخت شده است، عنوان کرد: هنوز برای اینکه بگویم صعود به جام جهانی سخت شد، زود است. باید دید بازی‌های دیگر چطور پیش می رود و در مرحله بعد چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. امیدواریم جایگاه مناسبی در امتیاز شماری داشته باشیم.

کارشناس بسکتبال کشور تصریح کرد: مربی ها از نظر شخصیتی دسته بندی متفاوتی دارند. برای مثال جان هودن با آرامش کنار زمین تیمش را هدایت می کند و بابی نایت در کنار زمی پرجنب و جوش و باداد و فریاد کارش را دنبال می کند. این‌ها به سبک مربیگری و دسته‌بندی شخصیتی افراد باز می گردد؛ اما هر دوی این مربی‌ها با سبک های متفاوت از اسطورهای بسکتبال دانشگاه ایالات متحده هستند. ارمغانی با آرامش کنار زمین حضور پیدا می کند و سعی دارد این آرامش را به تیم القا و انتقال دهد. اما نمی توانیم آرامش او را به دانش سرمربی تعمیم بدهیم و او از نظر دانشی مربی خوبی است. به هر حال جابه جایی کادرفنی روی عملکرد تیم ملی تاثیرگذار است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در بازی سوریه نتیجه بهتری بگیریم و کیفیت بهتری را به نمایش بگذاریم. شاید اگر حامد حدادی با دو خطای تکنیکال اخراج نمی شد چه بسا نتیجه دیگری رقم می خورد. بازی قزاقستان تمام شد و از حالا باید به بازی‌های بعدی فکر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز