خبرگزاری کار ایران

قوانین مراسم اهدای توپ طلا تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۱۳۰

توپ طلا با تغییر تقویم و مقررات واضح تر اهدا می‌شود.

به گزارش ایلنا، سال جاری اعتراضات زیادی علیه هفتمین توپ طلای اهدایی به لیونل مسی و نامشخص بودن معیارهای انتخاب از سوی کارشناسان مطرح شد.

شرایط جدید توپ طلا، با اصلاح کامل، روز جمعه 11 مارس توسط فرانس فوتبال و نشریه اکیپ رونمایی شد. جایزه ای که به بهترین بازیکن اهدا می‌شود، تقویم خود را وارونه می‌بیند تا بهتر در رقابت‌های مختلف با مقررات شفاف‌تر بمانند.

در تغییر اصلی، توپ طلا اکنون به بهترین بازیکن یک فصل یعنی از آگوست تا جولای اهدا می‌شود. در گذشته این جایزه  به بهترین بازیکن سال تقویمی اهدا می‌شد.

بنابراین، برای دوره بعدی، عملکرد بازیکنان در طول فصل 2021-2022 شامل یورو زنان است که در ماه جولای برگزار می شود اما نه جام جهانی قطر که در ماه دسامبر برگزار می شود.

در قوانین جدید، عملکرد "انفرادی" توپ طلا با اولویت "عملکرد فردی و قاطعیت" نامزدها تقویت شده است. نمایش های جمعی و همچنین بازی جوانمردانه به صورت ثانویه مورد توجه قرار می گیرند. فرانس فوتبال و اکیپ توضیح می دهند که معیار "حرفه بازیکن" نیز ناپدید می شود تا عرصه رقابت را بیشتر باز کند.

هیئت داوران نیز فشرده‌تر شده است: در حالی که تا کنون 170 روزنامه‌نگار، یک روزنامه‌نگار در هر کشور، رای داده‌اند،  روزنامه نگاران از 100 کشور برتر رتبه‌بندی شده در فهرست فیفا اکنون برای توپ طلای مردان و تنها 50 روزنامه‌نگار برای توپ طلای زنان اجازه این کار را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز