خبرگزاری کار ایران

نام استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۷۹۲

پرسپولیس و استقلال نزد سازمان بورس ثبت شدند.

به گزارش ایلنا، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی شنبه شب در توییتی نوشت: «طلسم 24 ساله شکست. امروز باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نزد سازمان بورس ثبت شدند. حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملکردی، انضباط مالی  و مشارکت مردم و هواداران در این دو باشگاه آغاز شد.»

بر این اساس چنانکه پیش از این از سوی آن سازمان وعده داده شده بود، این امر تا پایان ماه بهمن محقق شده و باشگاه پرسپولیس همراه باشگاهی دیگر (استقلال) در سازمان بورس ثبت شده است. طبق اعلام رسمی فاز بعدی آن است که این باشگاه ها به عنوان دو شرکت در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بورس، علت اینکه این باشگاه‌ها باید در بازار پایه درج نماد شوند، این است که دو باشگاه صورت‌های مالی شفافی ندارند و جزو شرکت های سودآور نیستند، همچنین ثبت نزد سازمان به هیچ عنوان به معنی پذیرش شرکت ها در بورس نیست بلکه صرفا قرار است این دو باشگاه با توجه به ریسک هایی که دارند در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند.

روابط عمومی سازمان بورس تصریح کرد: برای آنکه تامین مالی پرسپولیس و استقلال به سود باشگاه ها باشد به صورت عرضه اولیه نخواهد بود بلکه قرار است نماد آن گشایش شود، بعد از آن افزایش سرمایه اعلام می شود و در نهایت مردم از افزایش سرمایه از محل صرف سهام اقدام به خرید سهام سرخابی‌ها کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز