خبرگزاری کار ایران

گواردیولا در قفس شیرها

آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: تقابل رئال و پاری سن ژرمن در قلب پاریس

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۸۳۵

مسابقات دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام دو دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، پاری سن ژرمن و رئال مادرید سه شنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا به میدان خواهند رفت و هر دو تیم به دنبال کسب برتری در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی هستند. پاری سن ژرمن در گروه A دوم شد تا جایگاه خود را در دور حذفی تضمین کند، در حالی که رئال مادرید که 13 بار قهرمان شده بود، مقام اول گروه D را کسب کرد تا به این مرحله برسد.

پاری سن ژرمن تابستان گذشته لیونل مسی را به خدمت گرفت تا این بازیکن آرژانتینی به آنها کمک کند تا در نهایت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند و منصفانه است که بگوییم غول های فرانسوی اگر بتوانند از رئال مادرید پیشی بگیرند، برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. تیم فرانسوی در مرحله گروهی رقابت های این فصل در بهترین شرایط خود قرار نداشت و 11 امتیاز از 6 بازی را به دست آورد، اما مجموع آنها کافی بود تا در گروه A پس از منچسترسیتی در رده دوم قرار بگیرند.

شاگردان مائوریسیو پوچتینو پس از پیروزی 1-0 مقابل رن در لیگ فرانسه در روز جمعه وارد بازی امشب خواهند شد که با 16 امتیاز در صدر جدول فاصله دارند، بنابراین آنها می‌توانند تمرکز زیادی روی این بازی داشته باشند. چالش آنها در لیگ قهرمانان اروپا، با بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی آنها در سه شنبه شب قبل از بازی برگشت در برنابئو در 9 مارس شروع می شود.

پاری سن ژرمن که در این مرحله از رقابت های 18-2017 مغلوب رئال مادرید شده بود، در نیمه نهایی فصل گذشته هم مغلوب منچسترسیتی شد و در فصل 20-2019 اما به فینال رسید. غول های فرانسوی ناامید هستند تا سرانجام جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرند که هدف آنها از زمان تبدیل شدن به یک ابرقدرت اروپایی بوده است.

رئال مادرید که با 13 جام، موفق ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست، فصل گذشته نیز با شکست 3-1 مقابل چلسی، در نیمه نهایی این رقابت‌ها کنار رفت. لوس بلانکوس بین سال‌های 2013 تا 2018 چهار بار قهرمان این رقابت‌ها شد، اما آنها در دو دوره از سه فصل اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورده‌اند و مطمئناً نسبت به تیم پاری سن ژرمن که نیمار، کیلیان امباپه و مسی را در اختیار دارند، محتاط خواهند بود.

شاگردان کارلو آنچلوتی با 15 امتیاز به راحتی در صدر گروه D قرار گرفتند تا به دور حذفی این رقابت‌ها صعود کنند و آنها در این فصل به دنبال یک دبل هستند و در حال حاضر در صدر لالیگا قرار دارند و پس از تساوی بدون گل روز شنبه مقابل ویارئال، چهار امتیاز بیشتر از سویا رده دومی به دست آورده‌اند.

رئال مادرید در 16 بازی قبلی خارج از خانه خود با تیم‌های فرانسوی، 6 برد، 3 تساوی و 7 باخت داشته است، در حالی که از 10 بازی خود مقابل PSG در تمامی رقابت ها، 4 برد، 3 تساوی و 3 شکست داشته است. غول های لالیگا دو بازی از سه بازی آخر در بازی دور حذفی لیگ قهرمانان را برابر پاری سن ژرمن پیروز شده‌اند، در حالی که آن‌ها تنها یک پیروزی از چهار بازی اخیر خود در تمام رقابت ها داشته‌اند: یک موفقیت قانع کننده 1-0 در خانه گرانادا.

ترکیب احتمالی پاری سن ژرمن:

 دوناروما، حکیمی، مارکینیوش، کیمپمبه، مندس، وراتی، گوئیه، واینالدوم، مسی، امباپه، دی ماریا

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

 کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی،  مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، بنزما، وینیسیوس

آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: تقابل رئال و پاری سن ژرمن در قلب پاریس

اسپورتینگ - منچسترسیتی

اسپورتینگ برای اولین بار از فصل 09-2008 در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد -زمانی که در مجموع 12-1 به بایرن مونیخ باختند- و شکی نیست که آنها تیم‌ خطرناکی برای صعود هستند. قهرمان پرتغال پس از آژاکس در رده دوم گروه C قرار گرفت و با کسب 9 امتیاز از 6 بازی خود به مرحله حذفی صعود کرد و علیرغم متحمل شدن 3 شکست توانست جایگاه خود را در مرحله حذفی مسابقات حفظ کند. 

نتیجه قابل توجه اسپورتینگ در این بخش، برد 3-1 مقابل دورتموند در پایان نوامبر بود، آنها می دانند که یک نتیجه مثبت در بازی رفت برای اینکه شانسی برای بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد داشته باشند، حیاتی است، که در 9 مارس برگزار می شود.

شاگردان روبن آموریم روز جمعه پس از تساوی 2-2 مقابل پورتو در لیگ پرتغال، با پنج کارت قرمز در رقابت پر هرج و مرج وارد این بازی خواهند شد. این نتیجه باعث شد که سبز و سفیدها در رده دوم جدول لیگ داخلی خود قرار بگیرند و شش امتیاز کمتر از پورتوی صدرنشین در همین تعداد بازی داشته باشند.

شیرها در واقع هفت بازی از 9 بازی اخیر خانگی اروپایی خود را برده‌اند، در حالی که در سال 2012 در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا، منچسترسیتی را شکست دادند و پس از تساوی 3-3 بقه لطف گل‌های خارج از خانه پیروز شدند.

بسیاری منچسترسیتی را به عنوان مدعی لیگ قهرمانان این فصل می‌دانند، اما سیتیزن‌ها در مرحله گروهی رقابت‌ها، دو بازی از شش بازی خود را باختند. رکورد 12 امتیاز همچنان برای صدرنشینی این گروه کافی بود، اما پاری سن ژرمن دوم شد. شاگردان پپ گواردیولا پس از پیروزی 4-0 مقابل نوریچ سیتی در لیگ برتر در روز شنبه وارد این بازی خواهند شد که با 12 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول رده دوم در صدر، فاصله دارند.

منچسترسیتی همچنین به دنبال موفقیت در جام حذفی و در واقع لیگ قهرمانان اروپاست و دیدن اینکه قهرمانان فعلی انگلیس در فصل 2021-2022 چه دستاوردهایی خواهند داشت بسیار جذاب خواهد بود. شاگردان گواردیولا که فصل گذشته در فینال مغلوب چلسی شدند، در 13 بازی از 20 بازی اخیر خارج از خانه اروپایی خود به طور چشمگیری پیروز شده اند، در حالی در هر یک از 9 فصل اخیر در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها حضور داشته اند.

غول‌های منچستر زمانی که آخرین بار در سال 2012 به اسپورتینگ در لیگ اروپا سفر کردند، یک شکست 1-0 را متحمل شدند، اما همچنین در مرحله گروهی رقابت‌های فصل جاری در خانه پی اس جی و لایپزیگ نیز شکست خوردند، بنابراین اسپورتینگ مطمئناً باور خواهد کرد که می تواند باعث ناراحتی آنها در بازی سه شنبه شب شوند.

ترکیب احتمالی اسپورتینگ لیسبون:

آدان، ایناسیو، کوتس، فدال، پوررو، نونس، پالهینها، ریس، سارابیا، پائولینیو، گونکالوس

ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

ادرسون، استونز، دیاس، لاپورته، کانسلو، برنارد سیلوا، رودری، دی بروین، محرز، فودن، استرلینگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز