خبرگزاری کار ایران

اختر: انحلال آرارات باعث شد چهره‌های زیادی در فوتبال ایران کشف نشوند/ رویایم این است که بهترین مربی فوتبال ایران شوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۴۷۷

پیشسکوت فوتبال در مورد شرایط این روزهای فوتبال ایران و وضعیت خودش صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، ادموند اختر بازیکن سابق ارمنی تیم استقلال در گفتگو با برنامه شبانگاهی جام جم گفت: استقلال شرایط خوبی دارد و آرزو دارم این شرایط را پیش ببرد و بعد از سال ها بتوانیم جامی را برای هواداران میلیونی استقلال به ارمغان بیاوریم.

اختر درباره پرسپولیسی ها تصریح کرد: شاید در زمین بازی باهم رقیب باشیم اما در حقیقت دوستان خوبی برای هم هستیم که آن ها هم همیشه به من لطف داشته اند. چون دو بار به پرسپولیس گل زدم در زمین هواداران طور دیگری مرا تحویل گرفتند اما بیرون از زمین طوری که در زمین می دیدیم نبود. امیدوارم هواداران هر دو تیم همیشه سلامت باشند.

وی از فروپاشی تیم آرارات ابراز ناراحتی کرد و افزود: چون تیم آرارات از بین رفت بسیاری از افرادی که می توانستند به ستاره های فوتبال ایران تبدیل شوند این اتفاق برایشان نیفتاد و پسر من هم از این قاعده مستثنی نیست. تیم و باشگاهی هستیم که همه چیز داریم ولی تیم نداریم در صورتی که تیم های دیگر چیزی ندارند ولی دارند تیم داری می کنند. امثال پسر من بسیار هستند و مسئولان در این زمینه کم کاری کرده اند. ما جوانان، نوجوانان و نونهالان نداریم. بعد از آندو تیموریان که آخرین ارمنی فوتبالیست بود دیگر نتوانستیم فوتبالیست بدهیم ولی اگر تیم آرارات راه اندازی شود می توانیم هر سال یک فوتبالیست در حد تیم ملی تربیت کنیم.

این فوتبالیست ارمنی ادامه داد: آرارات سومین قطب فوتبال تهران بود اما حالا تیم منحل شده است و امیدوارم آرارات دوباره به روزهای خوبش برگردد.

اختر خاطره جالبی را از پسرش تعریف کرد: سال‌ها پیش پسرم در نوجوانان آرارات بازی می کرد به من گفت کفش مسی را می خواهم به او گفتم بازیکنان میلیونی و میلیاردی به دنبالش هستند تو حالا فوتبال را شروع کن تا بعدا برای کفش مسی هم فکری بکنیم.

وی درس هایی که از فوتبال گرفته است را اینطور تشریح کرد: وقتی وارد تیمی می شوی انگار که وارد یک خانواده شده ای. شاید حالا فوتبال کمی مادی تر شده است اما در گذشته همه برای هم بازی می کردند و یکدل بودند و همه آن ها هم موفق شده اند. بدترین بازیکن دهه هفتاد با بهترین بازیکن این دهه اگر مقایسه شود بازیکن دهه هفتاد ده هیچ جلو است چون با تعصب و عشق بازی می کردند، درست فکر می کردند و با تمام وجودشان برای بازی مایه می گذارند.

فوتبالیست سابق تیم استقلال اظهار داشت: آن زمان زمین ها آنقدر مجهز نبود و با کوچک ترین بارانی باید در گِل بازی می کردیم؛ تغذیه ها و پیشرفت های علمی در حد حالا نبود اما بازهم بازیکنان به ندرت طوری مصدوم می شدند که ماه ها از میادین دور باشند در حالی که در دهه کنونی بازیکنان با کوچکترین برخورد به شدت مصدوم می شوند.

اختر عنوان کرد: در آن زمان یکسال با یک کفش بازی می کردیم و آنقدر گل روی کفش جمع شده بود کفش هایمان خشک شده بود بیشتر به دنبال حرفه ای بازی کردن، کیفیت بازی و شاد کردن دل هواداران بود امیدوارم بچه های امروز هم برخی از اخلاقیات نسل قبل را در خودشان زنده کنند.

در ادامه گفت و گو ادیون اختر فرزند ادموند اختر نیز گفت: معمولا جشن کریسمس را دهم دی ماه برگزار می کنیم و مراسم دریافت هدیه هم در همان روز انجام می شود.

اختر تصریح کرد: مدرک مربیگری فوتبال را گرفته ام و در پست فروارد هم بازی می کنم. منتظر هستم کلاس های دوره B خارج از کشور آغاز شود که شرکت کنم. چون درگیر سربازی بودم در این حوزه فعالیت نکردم اما به فکر این بوده و هستم.

وی بیان کرد: الگوی فوتبالی من اول پدرم و بعد وین رونی است به خاطر اینکه هم منچستری است و من هم طرفدار سرسخت منچستر هستم و فکر می کنم خیلی شبیه من بازی می کند. پدرم هم گل هایش برایم خیلی ارزشمند است به ویژه وقتی با تیم لیگ دو به پرسپولیس گل زد.

فرزند ادموند اختر افزود: علاقه من باعث شد به سمت فوتبال بروم؛ از بچگی توپ دستم بود و وقتی هم بزرگ شدم پا به توپ شدم و فوتبال را همیشه جزوی از زندگی ام دیده ام و اینکه همیشه پشت هم هستند و همدیگر را حمایت می کنند برایم جذاب است. بازیکنان نمی توانند خودخواه باشند اگر خودخواه باشند طرد می شوند.

اختر در پایان عنوان کرد: رویایم این است که بهترین مربی فوتبال ایران شوم. با تلاش و لطف خدا این کار را انجام می دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز