خبرگزاری کار ایران

موافقت کنفدراسیون فوتبال آفریقا با پیشنهاد برگزاری دوسالانه جام جهانی فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۷۶۰

جیانی اینفانتینو در کنگره CAF سخنرانی کرد و اعضای آن از برنامه او برای برپایی جام جهانی برای هر دو سال یکبار حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) در مجمع عمومی فوق‌العاده این سازمان حمایت خود را از جام‌های جهانی فوتبال دوسالانه تایید کرد، زیرا جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیشنهاد کرد که مخالفان این پیشنهاد می‌ترسند موقعیت خود را در صدر ورزش از دست بدهند.

حمایت CAF از پیشنهاد دوسالانه جام جهانی فوتبال، پس از آن که پاتریس موتسپه، رئیس این سازمان در سپتامبر ادعا کرد که فوتبال آفریقا می تواند "بزرگترین ذینفع" تغییر پیشنهادی باشد، قابل پیش بینی بود.

پس از ارائه طرح آرسن ونگر، رئیس توسعه جهانی فیفا و سرمربی سابق آرسنال، قطعنامه‌ای توسط CAF در جریان مجمع عمومی امروز به تصویب رسید. در قطعنامه CAF آمده است: "CAF از تصمیم کنگره فیفا برای انجام یک مطالعه امکان سنجی در مورد میزبانی جام جهانی فوتبال مردان و زنان هر دو سال یکبار استقبال می کند."

اگر مطالعه فیفا به این نتیجه برسد که امکان پذیر است، CAF به طور کامل از میزبانی جام جهانی فوتبال مردان و زنان هر دو سال یکبار حمایت خواهد کرد. ونگر پیش از این به مجمع عمومی CAF گفته بود که معتقد است برگزاری دوسالانه جام‌های جهانی فوتبال مردان و زنان امکان‌پذیر است.

مطالعه امکان سنجی فیفا برای تغییر از یک دوره چهار ساله سنتی جام جهانی به یک دوره دوسالانه، مورد انتقاد هیئت حاکمه فوتبال اروپا، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی قرار گرفته بود. مجموعه ای از لیگ های برتر اروپایی به شدت مخالفت خود را با این پیشنهادات اعلام کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز