خبرگزاری کار ایران

آشنایی با تیم ملی امارات؛ ناکام مطلق برابر ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۶۵

تیم ملی امارات در شرایطی به مصاف ایران می‌رود که سابقه برتری مقابل تیم ما را در 34 سال گذشته ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال امارات سومین حریف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است که باید روز پنجشنبه در کشور خود میزبان ملی پوشان ما باشد. به بهانه این دیدار به بررسی وضعیت این تیم پرداختیم.

 

وضعیت در گروه؛ دو تساوی و یک گل زده

آشنایی با تیم ملی امارات؛ ناکام مطلق برابر ایران

تیم ملی امارات هر دو دیدار گذشته خودش را با تساوی به پایان رسانده. تساوی بدون گل مقابل لبنان و تساوی یک بر یک مقابل سوریه که برابر ایران تن به شکست داده بود. تک گل اماراتی‌ها را تا اینجای کار علی احمد مبخوت به ثمر رسانده است و این تیم با یک گل زده و یک گل خورده از دو بازی به مصاف ایران خواهد رفت که از دو بازی قبلی خود 4 گل زده و بدون گل خورده خارج شده است.

 

سرمربی مشهور هلندی

آشنایی با تیم ملی امارات؛ ناکام مطلق برابر ایران

برت فن مارویک، سرمربی مشهور و با تجربه هلندی هدایت اماراتی ها را بر عهده دارد. او پیش از این گزینه هدایت تیم ملی هم بود و در زمان قطع همکاری با کی‌روش و پیش از آمدن ویلموتس مذاکراتی را با فدراسیون قبلی ایران داشت که در نهایت طرفین به توافق نرسیدند. او که سابقه همکاری با تیم ملی هلند، تیم فاینورد، بورسیا دورتموند و هامبورگ را در کارنامه دارد، در بین تیم‌های زیرمجموعه AFC هم در عربستان و استرالیا کار کرد.ه است.

فن مارویک در سال 2010 همراه با تیم ملی هلند تا یک قدمی فتح جام جهانی پیش رفت اما از رسیدن به جام طلایی بازماند و تیمش مقابل اسپانیا شکست خورد.

او که با تیم استرالیا به روسیه رفت بعد از جام جهانی 2018  از این تیم کنار گذاشته و مدتی بعد هدایت امارات را بر عهده گرفت. وی بعد از مسابقات جام ملت‌ها از نیمکت امارات برکنار شد ولی بعد از یک سال دوباره با دعوت فدراسیون فوتبال این کشور به سمت خود بازگشت و حالا اماراتی ها را در مسیر جام جهانی هدایت می‌کند.

 

سه غیر اماراتی در ترکیب امارات

آشنایی با تیم ملی امارات؛ ناکام مطلق برابر ایران

اماراتی‌ها سه بازیکن از ملیت‌های دیگر را تحت تابعیت خود در آورده تا برای تیم ملی فوتبال این کشور بازی کنند.

سباستین تاگلیبو، ستاره آرژانتینی که چند سالی است در لیگ فوتبال امارات مشغول است در کنار دو برزیلی به نام‌های فابیو لیما و کایو کاندو نفراتی هستند که اماراتی نیستند ولی برای تیم ملی این کشور بازی می‌کنند و مقابل ایران قرار خواهند گرفت. کاندو و لیما در دو بازی قبلی در ترکیب اصلی امارات حضور داشتند ولی تاگلیبو تا این لحظه برای امارات به میدان نرفته و شاید بازی با ایران اولین حضور او در ترکیب اصلی باشد.

 

رقیب دایی و رونالدو در ترکیب اماراتی‌ها

آشنایی با تیم ملی امارات؛ ناکام مطلق برابر ایران

در خط حمله، علی مبخوت با 77 گل ملی دیده می شود که در  30 سالگی جزو بخت‌های شکستن رکورد آقای گل فوتبال ملی جهان و حداقل رسیدن به باشگاه 100 تایی‌های فوتبال است.

ترکیب کنونی امارات فاقد بازیکنان بالای 100 بازی ملی است. باتجربه ترین بازیکن این تیم ولید عباس با 97 و همینطور علی مبخوت با 94 بازی ملی هستند. در ادامه بازیکنانی با حدود 50 بازی ملی و کمتر دیده می شوند و خبری از اسطوره های سابق فوتبال امارات مانند احمد خلیل و اسماعیل مطر نیست. حتی عمر عبدالدرحمان، بااستعدادترین بازیکن اماراتی سال های اخیر نیز با مصدومیت و افت فنی مواجه شده و جایی در ترکیب تیم ملی کشورش ندارد.

همچنین در ترکیب امارات هیچ بازیکن لژیونری دیده نمی‌شود و همه بازیکنان در لیگ باشگاهی این کشور شاغل هستند. بهترین بازیکنان این تیم در تیم‌های الجزیره، الشارجه، الاهلی، الوحده و العین حضور دارند و بخش عمده تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

 

نتایج دیدارهای اخیر

هشت پیروزی، چهار شکست و سه تساوی و حاصل کار امارات در 15 بازی اخیر خود بوده که عمدتا مقابل تیم‌های نه چندان مطرح آسیا برگزار شده است.

تایلند، ویتنام، ازبکستان و بحرین چهار تیمی هستند که امارات را شکست داده‌اند. از طرفی آن ها برابر عراق، سوریه و لبنان به تساوی رضایت داده‌اند و در دیدار با اندونزی، تاجیکستان، هند، اردن، مالزی، تایلند و ویتنام طعم شیرین پیروزی را تجربه کرده‌اند.

 

ناکام مطلق مقابل ایران

ایران و امارات تیم از سال 1984 تاکنون که 37 سال می‌شود، 14 بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن 10 پیروزی برای ایران و 4 تساوی بوده و هیچ دیداری با پیروزی امارات تمام نشده است.

جالب‌تر اینکه در 5 دیدار گذشته، برتری ایران پررنگ‌تر هم بوده و تیم‌ملی 5 پیروزی و فقط یک تساوی را مقابل این تیم به جای گذاشته است و این نشان از ناکامی مطلق اماراتی ها مقابل تیم ملی ما دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز