خبرگزاری کار ایران

ستاره‌های برجسته المپیک توکیو: از جاکوبز تا پدیده جوان ژاپنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۸۹

با پایان رقابت‌های المپیک توکیو ورزشکارانی به عنوان قهرمانان جدید معرفی شده‌اند که پیش از حضور در این آوردگاه علاقه مندان به ورزش کمتر با آنها آشنا بودند.

به گزارش ایلنا، المپیک توکیو تعدادی قهرمان جدید را معرفی کرد که خود را در صحنه جهانی به علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی مختلف معرفی کرده و اکنون یک ستاره برجسته هستند. در اینجا برخی از ستاره‌هایی که شاید پیش از این کمتر اسامی آنها به گوش خورده بود را مشاهده می‌کنید:

لامونت مارسل جاکوبز

جاکوبز از ایتالیا مسلماً نتیجه شوک آور توکیو - و یکی از بزرگترین شوک‌های تاریخ المپیک - را به ارمغان آورد، زمانی که او در 100 متر پیروزی خود را اعلام کرد و از یک طلسم در دوومیدانی خارج شد و با زمان 9.80 ثانیه مدال طلا گرفت.

چند روز بعد، این ورزشکار 26 ساله به ایتالیا کمک کرد تا طلای 4 در 100 متر را بدست آورد و یک دگرگونی قابل توجه را برای دوومیدانی ایتالیا که هرگز کمتر از 10 ثانیه نبود و همینطور قهرمانی قبلی او در 60 متر داخل سالن اروپا را رقم زد.

تاتیانا شونمیکر

تاتایانا شنومیکر با شکستن رکورد شنای 200 متر زنان المپیک مشخص کرد که اولین طلای آفریقای جنوبی را در شنا از سال 1996 بدست آورده است. این بازیکن 24 ساله قبلاً در 100 متر نقره گرفته بود. او با رکورد 2 دقیقه و 18.95 ثانیه در فینال به مدال طلا دست پیدا کرد. او با رکورد مولر پدرسن 0.16 ثانیه فاصله گرفت و پس از قهرمانی اشک ریخت.

دایکی هاشیموتو

غیبت قهرمان المپیک 2012 و 2016 کوهی اوچیمورا -گرفتار مصدومیت شانه- سایه بلندی بر مسابقات ژیمناستیک المپیک توکیو انداخته بود اما دائیکی هاشیموتو 19 ساله ژاپنی بیش از اندازه جالی خالی بزرگ هموطن خود را پر کرد و جوانترین قهرمان تاریخ این رشته در مسابقات المپیک شد. او قهرمان چینی و روسی را پشت سر گذاشت و به موفقیت بی نظیری دست پیدا کرد اما خبری از اشک و گریه نبود. او بعد از قهرمانی‌اش یک جمله زیبا گفت: "اگر من گریه می‌کردم، فکر می کردم انگار از وضعیتی که اکنون هستم احساس رضایت نمی‌کنم. من فکر کردم قهرمان نباید گریه کند بلکه فقط به جلو نگاه کند."

مومیجی نیشیا

مومیجی نیشیا، 13 ساله ژاپنی وقتی اولین طلای اسکیت بورد زنان المپیک را کسب کرد، با شکست یک رقیب جوانتر از خودش، توجهات را به خود جلب کرد. نیشیا هنگامی که ترفندهای خیره کننده‌اش او را از رایسا لیال برزیلی جلوتر قرار داد، به یکی از جوانترین مدال آوران طلا در تاریخ المپیک تبدیل شد. او همچنین جوانترین ورزشکاری بود که موفق به کسب مدال طلا برای ژاپن شد. او گفت: "بسیار خوشحالم که در اولین المپیک خود جوانترین مدال آور می‌شوم. اشک در چشمانم حلقه زد".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز