خبرگزاری کار ایران

به منظور پیگیری بهتر دادخواست در دیوان عدالت اداری:

شاکیان مزد ۹۲ تشکیل جلسه می دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۱۸

یکپارچه شدن پیگیری‌های شاکیان می‌تواند روند پیشرفت پرونده را تسریع ببخشد. بر همین اساس در تلاشیم در ماه جاری جلسه‌ای مشترک با حضور همه شاکیان پرونده در تهران برگزار کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران از تشکیل جلسه مشترک شاکیان پرونده شکایت از مزد مصوب ۹۲ خبر داد.

«فتح الله بیات» در این باره به ایلنا گفت: از آنجا که یکپارچه شدن پیگیری‌های شاکیان می‌تواند روند پیشرفت پرونده را تسریع ببخشد، در تلاشیم تا در ماه جاری جلسه‌ای مشترک با حضور همه شاکیان پرونده مزد را در تهران برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک از سال از ثبت شکایت هیات مدیره کارگران قراردادی در دیوان عدالت اداری می‌گذرد خاطرنشان کرد: به دلیل ایرادهای اساسنامه‌ای این اتحادیه نتوانست به عنوان یک شخصیت حقوقی علیه مصوبه دستمزدهای سال ۹۲ در دیوان عدالت اداری اقامه دعوی کند و به همین علت هرکدام از اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند تا به صورت جداگانه و به عنوان شخص حقیقی ذینفع شکایت خود را دیوان عدالت اداری ثبت کنند.

بیات با یادآوری اینکه شکایت اعضای هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در بهار سال ۹۲ در دیوان عدالت اداری ثبت شد، ادامه داد: از یک سال پیش دیوان عدالت اداری قرار است به ما زمان و نتیجه پیگیری را اعلام کند اما تاکنون دیوان هیچ خبری به ما نداده است.

این مقام کارگری افزود: دیوان به صورت یکجا به شکایت شاکیان این پرونده رسیدگی خواهد کرد، شکایت همه شاکیان چه شخصی و چه گروهی بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار تنظیم شده است و بر اساس همین اشتراکات بهتر دیدیم شاکیان با هماهنگی بیشتری پرونده را دنبال کنند.

وی در ادامه از عملکرد دیوان عدالت اداری در به تاخیر افتادن روند رسیدگی به این دادخواست‌ها انتقاد کرد و گفت: انتظار ما این است که دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع قانونی به صورت خودکار و بدون احتیاج به پیگیری‌های متعدد و فرسایشی شاکیان به پرونده رسیدگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز