خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه:

۳۰۰ واحد تولیدی فعال در کرمانشاه با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۸۱

از مجموع ۸۰۰ واحد تولیدی استان تنها ۳۰۰ واحد با ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند / هم اکنون بیش از ۷۰ هزار کارگر شاغل در بخش‌های خدماتی، تولیدی و صنعتی در کل کرمانشاه داریم که با توجه به ظرفین‌های صنعتی موجود این آمار بسیار پایین است.

دبیر خانه کارگر کرمانشاه گفت: از مجموع ۸۰۰ واحد تولیدی استان تنها ۳۰۰ واحد با ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

«جواد اکبری» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا از تعطیلی حدود ۵۰۰ واحد تولیدی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ هزار کارگر شاغل در بخش‌های خدماتی، تولیدی و صنعتی در کل کرمانشاه داریم که با توجه به ظرفین‌های صنعتی موجود این آمار بسیار پایین است.

این مقام مسئول در ادامه از فراگیر بودن معضل بیکاری در جامعه به عنوان دلیل اصلی بروز ناهنجاری‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: هم اکنون به علت آمار بالای متقاضیان کار اختیارات عمده در دست کارفرماست و این امر موجب عدم امنیت شغلی، دستمزد پایین و نارضایتی کارگران شاغل شده است.

وی ادامه داد: این وضع در حالی است که در صورت اهتمام ویژه جامعه و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکل بیکاری ۹۰ درصد مشکلات موجود خود به خود برطرف خواهد شد.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه از ده سال گذشته تاکنون هیچ کارگری به صورت رسمی استخدام نشده، به بیان برخی مشکلات نظیر عدم نظارت بازرسان کار و تامین اجتماعی بر قراردادهای منعقد شده میان کارگران و کارفرمایان پرداخت و تاکید کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود تا به منظور جلوگیری از انعقاد قراردادهای سفید امضا بر کارگاه‌های تولیدی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با اظهار نگرانی از افراط و تفریط در توجه به دو قشر کارگر و کارفرما، گفت: متاسفانه در دهه اول انقلاب تمرکز و توجه ویژه به کارگران شد و زمینه سرخوردگی و شکست کارفرمایان فراهم شد و پس از آن هم، از ده سال قبل تاکنون جامعه کارگری به فراموشی سپرده شده و بیشتر به مشکلات کار فرمایان پرداخته می‌شود که هر دو این موارد برای تولید و اقتصاد کشور مضر است.

وی ادامه داد: تنها در صورتی که نگاه به کارگران و کارفرمایان در کنار هم به عنوان بازوان تولید و اقتصاد باشد، می‌توانیم مشکلات و موانع فرا روی تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی را از پیش رو برداریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تاکید آن به فرهنگ سازی، بیان داشت: پیام اصلی شعار ملی امسال توجه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالا‌های داخلی، اتکا به خود و ارج نهادن به تولیدات داخلی است و تنها با عزم جمعی همه ملت محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز