خبرگزاری کار ایران

بنا به درخواست طلبکاران؛

زمین کارخانه چیت‌سازی بهشهر برای فروش از توقیف خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۷

چکیده: نماینده مردم بهشهر در مجلس یکی از راه‌های حل مشکلات پرداخت بدهی‌های این واحد صنعتی ورشکسته را فروش زمین‌ها و تبدیل آن‌ها به پول دانست. / برای رسیدن به چنین هدفی، اولین قدم فروش زمین‌ها با خارج کردن آن‌ها از توقیف دستگاه‌های دولتی است.

جلسه رسیدگی به مشکلات مربوط به طلبکاران کارخانه ورشکسته چیت سازی بهشهر با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و نماینده مردم بهشهر درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش دریافتی ایلنا، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در این جلسه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: کارخانه چیت سازی بهشهر مالک زمین‌های متعددی بود که پس از اعلام ورشکستگی، از طرف بانک‌ها و برخی دستگاه‌های طلبکار توقیف شد.

ُِِ «احمدعلی مقیمی» یکی از راه‌های حل مشکلات پرداخت بدهی‌های این واحد صنعتی ورشکسته را فروش زمین‌ها و تبدیل آن‌ها به پول دانست و در عین حال گفت: برای رسیدن به چنین هدفی، اولین قدم فروش زمین‌ها با خارج کردن آن‌ها از توقیف دستگاه‌های دولتی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مساحت زیاد زمین‌های متعلق به چیت سازی، با فروش آن‌ها علاوه بر پرداخت تمام بدهی‌های کارخانه، می‌توان با مازاد آن در شهرک صنعتی و برای ایجاد یک واحد تولیدی، سرمایه گذاری کرد.

مقیمی ادامه داد: اولویت اصلی مدیران شهرستان، پرداخت بدهی‌های بخش‌های مختلف به خصوص کارگران کارخانه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه بر حل هر چه سریع‌تر مسایل کارخانه چیت سازی بهشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به صورت جلسه سال گذشته استانداری مازندران که با حضور طلبکاران و دستگاه‌های دولتی برگزار شد، مقرر شد اقدامات اجرایی برای رفع مشکلات در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

علی یونسی اظهار کرد: زمین‌های توقیف شده کارخانه چیت سازی بهشهر در سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده‌اند که این مورد می‌تواند به شتاب بخشی حل مشکل پرداخت مطالبات این واحد صنعتی کمک کند.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت: ورشکستگی این واحد صنعتی صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد بهشهر وارد کرد که تاکنون موفق به برطرف کردن آسیب‌های وارده ناشی از آن نشده‌ایم.

محمد تقی نورزاد افزود: پول ناشی از فروش ۸/۵ هکتار از زمین‌های کارخانه چیت سازی برای پرداخت مطالبات بانک ملی، تامین اجتماعی و دارایی در نظر گرفته شده که باید نخست با رفع توقیفات در راستای کار‌شناسی، واگذاری و قیمت گذاری و فروش آن اقدام شود.

وی گفت: زمین‌هایی برای ارائه به طلبکاران بخش خصوصی و کارگران مشخص شده که امیدواریم با رفع توقیفات در زمینه واگذاری اقدام کنیم.

در این جلسه برای رفع توقیف زمین‌ها از طرف دستگاه‌های دولتی و همچنین نحوه واگذاری زمین‌ها به طلبکاران تصمیم گیری شد.

کارخانه چیت سازی بهشهر که دارای سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال است، در سال‌های گذشته و به دلیل آنچه «بدهی‌های فراوان و فرسوده بودن دستگاه‌ها» عنوان شده است تعطیل شد و به صورت رسمی ورشکستگی خود را اعلام کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز