خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اشتغال 28 درصدی استان همدان در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۵۳۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 23 درصد ارزش افزوده استان همدان را به خود اختصاص داده است.

منصور رضوانی جلال در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه 120 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح اراضی کشاورزی استان همدان اجرا شده است، گفت: امسال نیز 12 هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی همدان به این سیستم مجهز می‌شوند و تاکنون با اجرای این سیستم 700 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه همدان رتبه دوم‌کشور در زمینه اجرای سیستم آبیاری‌تحت فشار را دارد، گفت: آبیاری تحت فشار 60 درصد و آبیاری قطره‌ای بیش از 90 درصد راندمان دارد که از این رو به دنبال توسعه آبیاری قطره‌ای در استان هستیم.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه برنج آلوده‌ای در سطح استان همدان مشاهده نشده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌هایی در این زمینه داشته ولی اثری از برنج آلوده در همدان مشاهده نشد و تمامی محموله‌ها سالم بوده‌اند.

رضوانی جلال تاکید کرد: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی مراکز توزیع سموم و کودهای شیمیایی را ساماندهی کرده و خرید کود به شکل سابق راحت نبوده و باید در سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ثبت شوند.

وی با اعلام اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی باید استانداردهای کشورهای مقصد رعایت شود، گفت: زیرساخت‌های تولید صادرات‌محور در همدان باید تقویت شود چراکه قابلیت صادرات محصولات کشاورزی در همدان وجود دارد.

رضوانی جلال با اعلام اینکه باید زیرساخت‌های صادرات تولیدات کشاورزی باید فراهم شود تا بتوان نیاز بازارهای هدف را از نظر کمی و کیفی تامین کنیم، بیان کرد: همدان بخش کشاورزی توانمندی دارد که شامل بهره‌برداران توانمندی است به طوری که امسال 6.5 درصد از بهره‌برداران برتر کشور از استان همدان بودند.

وی با اشاره به آغاز اجرای برجام بیان کرد: باید تولیدات کشاورزی همدان قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشند و این موضوع به افزایش بهره‌وری وابستگی اساسی دارد، باید به سمت الگوهای جدید تولید حرکت کرد در غیر اینصورت محصولات تولیدی توان رقابت در بازار را نخواهند داشت.

رضوانی جلال با اعلام اینکه بخش کشاورزی همدان 6500 میلیارد تومان ارزش افزوده دارد، اظهار داشت: گروه‌هایی متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان نمونه، کارشناسان معتمد در استان همدان تشکیل شده و با کشاورزانی که اراضی آنها بهره‌وری پایینی دارند قرارداد منعقد کرده و اقدامات لازم را برای ارتقا عملکرد انجام می‌دهند.

وی درباره خودکفایی در تولید گندم نیز گفت: وزیر جهاد کشاورزی از اعلام برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به خودکفایی تولید گندم در سال 95 خبر داده و از این رو وزارت جهاد کشاورزی مصمم است تا در زمینه تولید محصولات استراتژیک همچون گندم به خودکفایی پایدار برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: رسیدن به خودکفایی به معنای افزایش سطح زیرکشت نبوده بلکه به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم از همین رو طرح زیرکشت محصولات کشاورزی در همدان افزایش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز