خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید همدان:

بیش از ۲۱۵ یادواره شهدا در همدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۵۶

از ابتدای امسال تاکنون به منظور زنده نگه داشتن باد و خاطره شهدای هشت دفاع مقدس بیش از ۲۱۵ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان در حضور معاون وزیر کشور با اشاره به برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران در رشد و تکوین و استقرار نظام جمهوری اسلام ایران نقش اساسی داشتند و در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام و انقلاب نیز ایثارگری کردند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ناصر عارف افزود: به منظور تجلیل و تکریم یاد و خاطره شهدا ساماندهی گلزار شهدای استان همدان در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا ساماندهی ۱۴۷ گلزار شهدا و ۳۵۰ هزار مزار شهید باقی مانده است که در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: امسال سرکشی و دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان در حال برگزاری است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دیدار انجام شده که از این تعداد ۴۰۸ مورد توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

وی ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت دفاع مقدس بیش از ۲۱۵ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده است که بسیجیان و خانواده‌های شهدا پیشتاز برگزاری این مراسم بودند.

عارف با بیان اینکه برگزاری ۵۳ عنوان یادواره شهدا نیز در دستور کار است، گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ملی و مذهبی، تجلیل از پدران آسمانی و غیره برگزار شده است و همچنین غبارروبی مزار شهدا نیز در ایام مختلف توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ مکان و معبر به نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس مزین شده است، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ مورد خاطرات شفاهی شهدا جمع‌آوری شده است و بخش ادبیات پایداری در کتابخانه‌های عمومی و ادارات ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از تربیت ۱۰۰ راوی خبر داد و افزود: امسال بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند و همچنین بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان اهتمام ویژه‌ای بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و در این راستا برنامه‌های فرهنگی گوناگونی برگزار می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از تصویب اجرای بیش از ۵ هزار عنوان برنامه فرهنگی و هنری خبر داد و اظهار کرد: شورای فرهنگی محلات به صورت آزمایشی در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان همدان راه‌اندازی شده است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت در گستره وسیع‌تری اجرا شود.

فاضل عبادی افزود: تدوین سند چشم‌انداز جامع قرآنی، برگزاری جشنوراه فیلم کوتاه با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهندسی فرهنگی شهرداری، بررسی طرح مسابقه کتابخوانی دانش‌آموزی، برگزاری همایش عقلانیت در حکمت سینوی و برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و برپایی نمایشگاه کتاب از مهمترین برنامه‌های فرهنگی است که از ابتدای اسمال تاکنون انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز