خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان خبر داد؛

جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۲۷

از سال آینده پروانه‌های کاغذی اعتبار ندارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳.۲ میلیون دلار از محل سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن پیمانی امروز  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شش مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۷ میلیون دلار با پیش‌بینی اشتغال ۳۵۷۸ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در زمینه تولید خودروهای برق در سال آینده به طور قطع اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پروژه تولید و مونتاژ خودروهای برقی در مرحله اول به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار و در نهایت ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه کلا ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارند که مجوز ۱۰ هکتار داده شده است، یادآور شد: قرار شده ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ۱۵ نقطه در داخل شهر همدان ایجاد شود که تجهیزات آن امروز وارد استان شده و تا نیمه شعبان نصب این ایستگاه‌ها را خواهیم داشت.

پیمانی با تأکید بر اینکه هدف از این کار تولید خودروهای برقی است نه واردات، بیان کرد: بر همین اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی همدان برای تربیت نیروهای متخصص بسته شده است، همچنین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت بسته‌اند که برای سال آینده رشته‌ای درباره این موضوع راه‌اندازی کنند تا آموزش نیروی انسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول تولید خودروهای سواری است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار آمادگی تحویل زمین را دارد و در نهایت تا پایان امسال به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان همدان، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید فلت خودرو در ملایر، زمین تحویل داده شده است و کارخانه فرنچ فرایز تویسرکان با پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید غذای کودک و مادر با ۷.۶ دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ۱۰ فرصت، در حوزه کشاورزی ۱۰ فرصت و در حوزه صنعت و معدن ۱۶ فرصت در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور ثبت کردیم.

پیمانی اظهار کرد: کل سرمایه‌گذاری استان ۲۰۰ میلیون دلار بوده اما طی دو سال اخیر ۱۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است.

وی با اشاره به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار، با بیان اینکه برای گرفتن مجوز فرآیندهای زیادی طی می‌شد اما امروز بسیاری از مجوزها طی یک هفته صادر می‌شود، یادآور شد: در دادگستری شعبه خاصی برای دستگاه‌هایی که در زمینه درگاه ملی مجوز ها دارند، تعیین شده و در اسرع وقت به تخلفات این دستگاه‌ها رسیدگی می‌شود به طوریکه تعداد شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۳۰۰ مورد بوده که بعضی از این شکایات با پاسخ دستگاه مربوطه منصرف شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: ۵۹ هزار و ۳۱۷ درخواست در درگاه ملی مجوز ثبت شده و تاکنون ۳۵ هزار و ۳۰۶ مجوز صادر شده، ۲۷۹۸ مورد انصراف دادند و ۶۶۶ مورد در انتظار پاسخ استعلام و ۲۲۴۵ مورد در انتظار تکمیل مدارک هستند همچنین ۱۶ هزار و ۵۳۶ درخواست در درگاه رد شده است.

پیمانی با بیان اینکه پروانه‌های کاغذی باید دارای شناسه شوند، گفت: تمام مجوزهای کاغذی باید تا پایان امسال وارد سامانه درگاه ملی مجوز شوند و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ تمام مجوزها به صورت الکترونیک صادر می‌شود و مجوزهای کاغذی از ابتدای سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های خدماتی اعتباری ندارد، تصریح کرد: این موضوع ارتباطی به بحث مالیات ندارد و همان پروانه‌های کاغذی است که باید الکترونیک شود؛ دریافت مالیات براساس عملکرد است نه مجوز.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه قالیبافی، خیاطی و دامداری مجوزهای پرتقاضای استان همدان هستند، تصریح کرد: شرایط تمدید، توسعه و اصلاح مجوز در درگاه ملی مجوزها ایجاد شده و از ابتدای اسفند امکان‌پذیر است.

پیمانی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ خاطرنشان کرد: ۱۳۵۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اسناد خزانه به استان داده شده است که تاکنون ۲۵۸ میلیارد تومان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ داشتیم. در ضمن در تسهیلات تبصره‌ ۱۸ سهم استان ۹۲۷ میلیارد تومان بوده که ۱۲۲۷ میلیارد تومان جذب شده یعنی ۱۳۲ درصد جذب کردیم.

وی با تأکید بر اینکه باید دو و نیم برابر طرح معرفی شود، افزود: در استان همدان ۱۳۳۵ طرح به مبلغ  ۱۹۶۵ میلیارد تومان در کمیته استانی مصوب شده است. در حال حاضر ۲۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده که بیشترین مربوط به بانک کشاورزی در حوزه کشاورزی بوده است.

پیمانی با اشاره به نهضت احیاء مطرح کرد: سهم استان همدان برای نهضت احیاء ۷۱ میلیارد تومان بوده است که به عنوان استان اول کشور در جذب این اعتبار شناخته شدیم و ۱۳۹ میلیارد تومان طرح آماده داریم.

پیمانی با بیان اینکه استان همدان استان سوم از لحاظ منابع سپرده‌های بانکی است، از عملکرد بانک‌های خصوصی استان انتقاد کرد و یادآور شد: در آخرین جلسه بانک‌ها قرار شد یک هفته وقت داده شود که آخرین اقدامات خود را انجام دهند.

وی با اشاره به سفر رئیس‌کل بیمه کشور به استان همدان بیان کرد: دو همت سرمایه‌گذاری در راه‌آهن همدان- ملایر در سفر رئیس‌کل بیمه به استان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۸۹۰ بیمه‌نامه با ۱۷۳۷ میلیارد تومان حق بیمه صادر شده است، گفت: در هشت ماهه امسال شرکت‌های بیمه استان همدان ۸۷۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز