خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

فضای حاکم بر گفت‌وگوهای اجتماعی یکسویه‌است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۹۵

مطالبات جامعه کارگری ایران همواره موضوع گفتگو‌های اجتماعی بوده اما خروجی این گفت‌وگو‌ها به علت قهر و غضب دولت هیچ‌گاه مطلوب نبوده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مطالبات جامعه کارگری ایران همواره موضوع گفتگو‌های اجتماعی مطرح بوده اما خروجی این گفت‌وگو‌ها به علت قهر و غضب دولت هیچ‌گاه مطلوب نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا «حسن صادقی» در نشست مشترک کانون‌های کارگری و کار فرمایی با بیان اینکه از سال۸۰ دستور کار نشست‌های مشترک کارفرمایان و کارگران منتج به بررسی مترقی قانون کار بوده اعلام کرد: در سال ۸۰ دو پیمان به امضای هر دو گروه رسید که موضوع آن توافق بر سر ماده‌های ۱۴۰ و ۱۸۹ و ۷ قانون کار بوده است اما تاکنون این گفتگو‌ها در مورد ماده ۷ حاصلی نداشته است.

وی با انتقاد از فضای حاکم بر گفت‌وگوهای اجتماعی گفت: گفتگو‌های اجتماعی باید به سمت برد هر دو طرف پیش برود اما تاکنون نگاه به مسائل یک طرفه بوده است.

وی گفت: وضعیت نا‌مشخص گفت‌گوهای اجتماعی که تاکنون حول ماده ۷ قانون انجام شده است باعثنارضایتی کارگران و کارفرمایان شده است.

صادقی با انتقاد از عملکرد دولتهای پیشین دررابطه با قوانین کار و سازمان تامین اجتماعی افزود: هرچند در دولت هشتم موضوع حذف شرکای اجتماعی مطرح شد اما در عمل اجرای این سیاست به دولت نهم موکول شد و در ‌‌نهایت در این دولت شاهد مداخله دولت برای ایجاد تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی بودیم.

وی بابیان اینکه نتیجه چنین رویکردی در عمل احجاف در حقوق کارگران و کارفرمایان بود، گفت: دو جامعه کارگری و کارفرمایی باید برای جلوگیری از تکرار دوباره چنین شرایطی بایکدیگر متحد شوند.

وی همچنین باز بینی ماده ۹۲ لایحه نظام صنفی شد و افزود: در صورتی که ماده پیشنهادی به همین شیوه تصویب شود جامعه کارگری به ویژه کارگران شاغل در کارگاه‌های صنفی برای پیگیری مطالبات خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

به باور صادقی شرایط پیش بینی شده در این ماده قانونی باعثمی‌شود تا سه میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر از دریافت حق بیمه و حداقل دستمزد محروم شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز