خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه‌کارگر:

راهپیمایی در روز جهانی کارگر مطالبه اصلی ما است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۶۹

روز کارگر روز بیان مطالبات مغفول مانده کارگران است و راهپیمایی چنین بستری را فراهم می‌کند / سازمان تامین اجتماعی را به چشم گوشت قربانی که قرار است تکه تکه شود می‌بینند / درمان و سلامت بخشی تفکیک ناپذیر از سازمان تامین اجتماعی است.

دبیر کل خانه کارگر از عدم صدور مجوز راهپیمایی در روز جهانی کارگر مصادف با ۱۱ اردیبهشت توسط دولت یازدهم انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا محجوب» در هشتمین جشنواره اهدای نشان خدمت به قانون کار که در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، گفت: مطالبه اصلی ما راهپیمایی در روز جهانی کارگر است چرا که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی تجمعات آزاد است مگر آنکه مخل مبانی اسلام یا مسلحانه باشد.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته در خواست راهپیمایی می‌کردیم اما دولت گذشته با این درخواست‌ها مخالفت می‌کرد وامسال هم دولت جدید با در خواست راهپمایی مخالفت کرد در حالی که مطالبه ما حقی مسلم و مشخص است.

وی ادامه داد: روز کارگر روز بیان مطالبات مغفول مانده کارگران است و راهپیمایی چنین بستری را فراهم می‌کند.

به گفته محجوب اتهام اخلال در مبانی اسلام به جامعه کارگری نمی‌چسبد و تنها سلاح کارگران کارشان است بنابراین اقدام دولت در مجوز ندادن به کارگران برا ی راهپیمایی روز جهانی کارگر توجیهی ندارد.

وی د رادامه به قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد که براساس آن حق اعتراض کارگران را به رسمیت شناخته شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان در سالهای آینده اشاره و به اجرای قانون همسان سازی تاکید کرد و گفت: باور داریم اجرای ضابطه‌مند قانون همسان سازی تسکین دردهای بازنشستگان تامین اجتماعی است.

وی در ادامه به تهاجم وزارت بهداشت برای جدا سازی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی را گوشت قربانی می‌بینند ومی خواهند آنرا تکه تکه کنند هنگامی که این سازمان یکپارچه است مطالبات کارگران را محقق نمی‌کند و طبعا اگر تکه تکه شود و هر تکه زیر نظر ارگانی قرار بگیرد مشخص است وضعیت به چه ترتبیب در خواهد آمد.

محجوب درمان و سلامت را بخشی تفکیک ناپذیر از سازمان تامین اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم هشتمین دوره اعطای نشان خدمت به قانون کار، آقایان «محسن خواجه نوری»، «سهراب قنبری «و «نادر مرزبانی» نشان خدمت به قانون کار را دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز