خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار با کانون‌های شورای اسلامی کار:

تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران ضربه‌ای اجتماعی و فرهنگی به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۰۷

تا زمانی‌که حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به خوبی انجام نشود و مدیران ما اندیشهٔ جامعهٔ کارگری را به خوبی درک نکنند مشکلات این قشر زحمتکش باقی است.

همزمان با هفته کارگر اعضای کانون شوراهای اسلامی کار استان ظهر امروز با استاندار گیلان دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت؛ نجفی در این نشست با تبریک فرا رسیدن هفتهٔ کارگر با بیان اینکه جامعهٔ کارگری گیلان از انسان‌های فکور، پویا، فعال و هوشمند تشکیل شده است گفت: این روحیه از ویژگی‌های فرهنگی مردم ما ریشه گرفته است.
نجفی با بیان اینکه تکریم کارگران مربوط به روز خاصی در تقویم نیست بلکه در همهٔ روز‌ها و ماه‌های سال باید انجام بپذیرد گفت: حیات جامعه به تولید و اشتغال وابسته است که زحمت چرخاندن چرخ آن بر دوش کارگران است.
استاندار گیلان گفت: هر کارخانه‌ای که تعطیل شود و یا هر فردی که از کار بیکار شود ضربهٔ اجتماعی و فرهنگی به جامعه وارد می‌شود.
نجفی با اشاره به اینکه تورم در جامعه ابتدا بر قشر کارگر و کارمند فشار وارد می‌کند گفت: با تلاش‌های دولت تورم در جامعه کاهش یافته است اما هنوز به نقطهٔ مطلوب نرسیدیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در تلاش است در کنار کاهش تورم اقتصاد را از حالت رکود خارج کند تأکید کرد: تا زمانی‌که حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به خوبی انجام نشود و مدیران ما اندیشهٔ جامعهٔ کارگری را به خوبی درک نکنند مشکلات این قشر زحمتکش باقی است.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر جایگاه گیلان از استان دوم بیکار به استان پنجم رسیده است گفت: اگر چه در این زمینه اندکی وضعیت بهتر شده است اما باز هم زیبندهٔ استان نیست.
نجفی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ملی و جلوگیری از واردات محصولات بی‌کیفیت به ارتقاء معیشت کارگران می‌انجامد گفت: دولت در این زمینه مصمم است.
ایزدی دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان نیز در این نشست گفت: ۳۰ کانون شورای اسلامی کار در استان فعال است.
در این نشست همچنین نمایندگان تشکل‌های کارگری در زمینهٔ راهکارهای ارتقای امنیت شغلی کارگران حل مشکلات بیمهٔ تکمیلی، افزایش سقف تسهیلات به کارگران بازنشسته و ساخت خانه‌های کارگری مباحثی را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز