خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی:

اتحاد و برادری شیعه و اهل‌سنت در ایران، ثمره انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۷

صمیمیت و برادری که امروز بین مذاهب اسلامی کشور و خصوصا استان هرمزگان به چشم می‌خورد حاصل به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است و یکی از بزرگترین آرمان نظام جمهوری اسلامی تحکیم و تقویت اتحاد مذاهب اسلامی است.

ایلنا: صمیمیت و برادری که امروز بین مذاهب اسلامی کشور و خصوصا استان هرمزگان به چشم می‌خورد حاصل به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است و یکی از بزرگترین آرمان نظام جمهوری اسلامی تحکیم و تقویت اتحاد مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا "، حجت‌الاسلام والمسلمین " مریدی " قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن دهه پرشکوه فجر ضمن تبریک این ایام خجسته اظهار کرد: دهه فجر نماد ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل قدرت‌های زورگو و مستبد است.

وی با اشاره به ظلم و ستم‌های دوران ستم‌شاهی افزود: قانون کاپیتولاسیون بزرگ‌ترین ظلم و زشت‌ترین توهینی بود که حکومت طاغوتی پهلوی علیه ملت ایران روا داشت.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به عدم سازگاری حکومت پهلوی با فرهنگ و فرامین اسلامی تصریح کرد: اسلام و احکام آن در قلوب مردم مومن ایران جای داشته و دارد و یکی از دلائل انقلاب مردم علیه دیکتاتور ایران مبارزه وی با اسلام و مقدسات اسلامی بود.

وی کشف حجاب زنان و دختران، مخالفت با برگزاری مراسمات دینی و مذهبی، ترور و تبعید روحانیون و… را از جمله اقدامات غیراسلامی حکومت پهلوی دانست و افزود: سپردن اقتصاد کشور به دست بیگانگان، باج‌دهی به قدرت‌های غرب و شرق، اعتبار و قدرت دادن به مزدوران تابع کشورهای غربی در کشور، سرسپردگی به اربابان آمریکایی در امور مسائل سیاسی و فرهنگی و… از جمله دیگر خیانت‌های حکومت طاغوت علیه ملت ایران است.

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به عمق ذلت و خواری حکومت طاغوت و به حساب نیاوردن آن توسط دولت‌های غربی تشریح کرد: این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی به عنوان قدرت اول منطقه از چنان قدرتی برخوردار است که در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در مقابل همه جهان مستکبر ایستاد و یک وجب از خاک این سرزمین را به بیگانه نداد اما در دوران حکومت پهلوی قسمت‌هایی از کشور بدون جنگ و بعضا با امضای شاه از ایران جدا شد.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی جوانان ایران اسلامی همچون قدرت علمی، فناوری و پژوهشی آنها بعد از انقلاب با رشد چشم‌گیری روبرو شد، گفت: امروز دستیابی به فناوری هسته‌ای، فناوری نانو، ساخت موشک، دستاوردهای فضایی، پیشرفت‌های پزشکی مرهون و مدیون نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان ضمن مقایسه پیشرفت‌های عمرانی و رفاهی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در کشور گفت: امروز تعداد بازارها، اماکن اقامتی و تفریحی، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری و مسکونی، مساجد، حوزه‌های علمیه ومدارس علوم دینی شیعه و اهل‌سنت با آمار آن در قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی برگزاری آزادانه مراسم‌های اعتقادی و مذهبی، امنیت، ثبات و وحدت را از جمله برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: صمیمیت و برادری که امروز بین مذاهب اسلامی کشور و خصوصا استان هرمزگان به چشم می‌خورد حاصل به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است و بزرگترین آرمان نظام جمهوری اسلامی تحکیم و تقویت اتحاد مذاهب اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز