خبرگزاری کار ایران

طالبیان خبر داد:

۳۰۰ شیء تاریخی در محله سرچشمه گرگان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۹۵

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از محل کاوش باستان‌شناسی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) در حاشیه بازدید از محل کاوش باستان‌شناسی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) گفت: از حدود ۴۰ روز قبل هیئت باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی برای این کاوش در محدوده شهر تاریخی استرآباد مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ قطعه شی از دوره‌های مختلف تاریخی در این کاوش به دست آمده است، افزود: این کاوش می‌تواند آغازی برای رفع ابهامات و پاسخ به سؤالات در ارتباط با موضوعات مختلف حوزه میراث فرهنگی منطقه استرآباد باشد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه کلیات توسعه این کارگاه با کار کارشناسی بررسی و روند آن ادامه خواهد یافت، گفت: اشیا استخراج شده که منحصربه‌فرد است به روش علمی مرمت می‌شود و برای نمایش در موزه‌ها ارسال خواهد شد.

طالبیان تأکید کرد: نتایج کاوش باستان‌شناسی در شهر تاریخی استرآباد در جریانات باستان‌شناسی کشور و حتی خارج از مرزها اهمیت خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز