خبرگزاری کار ایران

سرپرست تریو بتهون:

حاشیه‌ها مانع فعالیت جوانان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۷۴

امید است حداقل برای گروه‌های برگزیده جشنواره، موقعیتی ایجاد شود تا سالن‌ها را با هزینه کمتر اجاره کنند یا پروسه دریافت مجوز آسان‌تر شود. بسیاری از جوانان امکان اجراهای حرفه‌ای را دارند اما حاشیه‌ها مانع فعالیت آن‌ها می‌شود.

امیرمحمد کاظمی(سرپرست تریو بتهون) به همراه گروهش؛ اولین اجرای مستقل خود را در جشنواره موسیقی فجر پشت‌سر می‌گذارد. او پیش‌تر با ارکستر سمفونیک و ملی در بخش جنبی جشنواره حضور داشته است.

کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در اجرای امسال، ‌ ما تریو شماره سه از بتهون، تریو پیانو دبوسی و تریو چایکوفسکی را اجرا می‌کنیم. در این اجرا قطعه‌ای از علی‌اکبر قربانی را به‌نام شورآفرین را اجرا خواهیم کرد که جانمایه‌ای از قطعات آذربایجانی دارد.

او درباره تریوی چایکوفسکی توضیح داد: تریوی چایکوفسکی تنها بخش اول آن اجرا خواهد شد که مدت آن حدود ۲۲ دقیقه است. این قطعه برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و امیدوارم نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

این نوازنده ویولن؛ درباره اعضای تریو بتهون بیان کرد: در این تریو، سروش صادقی، نوازنده پیانو است و خانم زندایین نوازندگی ویولنسل را به‌عهده دارد. من پیشتر هم با خانم زنداییت در ارکستر سمفونیک ساز زدم. در تریو بتهون، من نوازنده ساز ویولن هستم که البته پیش از این در ارکستر ملی، سمفونیک و صدا سیما ساز زده بودم.

سرپرست تریو بتهون درباره وضعیت جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: خوشبختانه امسال برخلاف سال‌های قبل، جشنواره بسیار منظم برگزار شد و ما پیش از تمرین در زمان معین، به تمرینات‌مان رسیدیم. جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای دیده شدن جوانان است زیرا اساتید بزرگی به دیدن اجراها می‌آیند. در اجراهای شخصی کمتر فرصت دیده شدن وجود دارد.

او ادامه داد: متاسفانه شرایط برگزاری کنسرت بسیار دشوار است و ما برای برگزاری یک اجرا مراحل بسیار پیچیده‌ای را باید طی کنیم. امیدوارم حداقل برای گروه‌های برگزیده جشنواره، موقعیتی ایجاد کنند تا سالن‌ها را با هزینه کمتر اجاره کنند یا پروسه دریافت مجوز آسان‌تر شود. در ایران بسیاری از جوانان امکان برگزاری اجراهای حرفه‌ای دارند اما این حاشیه‌ها مانع فعالیت آن‌ها می‌شود.

کاظمی با اشاره به این‌که موسیقی کلاسیک باید به میان مردم بیاید؛ بیان کرد: ما نیاز داریم تا موسیقی کلاسیک به میان مردم بیاید و مخاطب خود را داشته باشد. این اتفاق از طریق اجراهای متداوم موسیقی امکان‌پذیر است. باید امکان این فراهم شود که موسیقی کلاسیک، اجراهای متداوم داشته باشد. مسئله دیگر اهمیت دادن به موسیقی کلاسیک در مدارس است. به عقیده من باید والدین هم این آگاهی را داشته باشند تا بتوان در موسیقی کلاسیک پیشرفت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز