خبرگزاری کار ایران

تجلیل از پروین بهمنی در مراسم «هنر در آینه فجر»

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۸۷

در مراسم «هنر در آئینه فجر و نخستین همایش تجلیل از هنرمندان قشقایی» ضمن اهداء تندیس ویژه به پروین بهمنی و جهانشاهی، فیلم های کوتاهی نیز درباره این هنرمند قشقایی به نمایش درآمد.

مراسم «هنر در آئینه فجر و نخستین همایش تجلیل از هنرمندان قشقایی» در شهرضا برگزار شد که طی آن پروین بهمنی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ این مراسم از ساعت ۱۹ یکشنبه ۱۲ بهمن و همزمان با اولین روز دهه فجر در سالن «سرو» شهرضا اصفهان برگزار شد که طی آن از دو هنرمند برجسته قشقایی یعنی پروین بهمنی(پژوهشگر و خواننده موسیقی قشقایی) و جهانشاهی(دارای نشان درجه یک هنری در زمینه خوشنویسی) تجلیل به عمل آمد.

در مراسم «هنر در آئینه فجر و نخستین همایش تجلیل از هنرمندان قشقایی» ضمن اهداء تندیس ویژه به پروین بهمنی و دکتر جهانشاهی، فیلم های کوتاهی نیز درباره این هنرمند قشقایی به نمایش درآمد.

همچنین در بخشی از این مراسم پروین بهمنی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در شهرضا قشقایی‌ها و فارس‌ها با جمعیتی تقریبا برابر درکنار هم زندگی می‌کنند و همواره همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند و برادرانه پشت به پشت یکدیگر داده‌اند. مملکت ما مملو از قومیت‌های مختلفی است که تمامی آنها در پیکره واحدی با اتحاد و برادری، مجموعه مستحکمی را شکل داده‌اند و در برابر بسیاری از ناملایمتی‌های تاریخی ایستاده‌اند.

پروین بهمنی که از موزیسین‌ها و پژوهشگران برجسته موسیقی قشایی است در بخش دیگری از سخنانش درباره ویژگی‌های اصلی موسیقی قشقایی صحبت کرد.

در ادامه این مراسم گروه «ایل نوا» به سرپرستی مسعود رهنمای روی صحنه آمد و قطعاتی را برای حاضران به اجرا در آورد. همچنین یک گروه کر دانش‌آموزی نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت.

برنامه «هنر در آئینه فجر و نخستین همایش تجلیل از هنرمندان قشقایی» با همکاری اداره کل ارشاد شهرضا، شورای شهر و شهرداری شهرضا و موسسه فرهنگی حکیم جهانگیرخان قشقایی ترتیب داده شده بود.

این در حالی است که «شب پروین بهمنی» نیز در جریان سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز