خبرگزاری کار ایران

شاهنامه با صدای امیرحسین ماحوزی و موسیقی هوشیار خیام

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۰۹

موسیقی متن فیلم(موقت) توسط هوشیار خیام درحال ساخت است / دو کتاب گویا با اشعار احمدرضا احمدی و پرویز سلاجده و موسیقی هوشیار خیام به زودی منتشر می‌شود.

شاهنامه فردوسی با روایت امیرحسین ماحوزی و موسیقی هوشیار خیام در دو سبک کلاسیک غربی و سنتی ایرانی توسط شرکت(هلن) درحال تولید است.

هوشیار خیام(آهنگساز و نوازنده پیانو) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: در حیطه آهنگسازی مشغول کار روی دو مجموعه کتاب گویا هستم. یک کتاب گویا با اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی و قطعاتی از مجموعه ساخته‌های پیانویی من است و دیگری کتابی با اشعار پرویز سلاجده که موسیقی آن فضایی با سازهای زهی و چند ساز دیگر دارد.

وی ادامه داد: شرکت تازه تاسیس(هلن) مشغول کار روی پروژه شاهنامه فردوسی است و ساخت موسیقی آن را به من سفارش داده. روایت کننده شاهنامه امیرحسین ماحوزی است و ساخت موسیقی آن در دو سبک کلاسیک غربی و سنتی ایرانی؛ درحال انجام است.

خیام از ساخت موسیقی فیلم(موقت) به کارگردانی امیر عزیزی خبر داد و گفت: ساخت فیلم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و من هم درحال پایان آهنگسازی موسیقی متن این فیلم هستم. برنامه‌ها بر این است که فیلم به جشنواره فجر برسد. در این فیلم پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان و چند بازیگر مطرح دیگر سینما بازی می‌کنند و در ژانر اجتماعی قرار دارد. داستان فیلم در یک بی‌زمانی و بی‌مکانی اتفاق می‌افتد و من هم سعی کردم تا یک موسیقی کلاسیک متناسب با این فضا بسازم.

او در پایان بیان کرد: چند فعالیت نوازندگی با آوا شادمانی و امیر باورچی که از نوازندگان کوارتت زهی اروند هستنند؛ دارم و برنامه‌هایی هم برای اجرای کنسرت در دانشگاه تهران و فرهنگسرای نیاوران داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز