خبرگزاری کار ایران

اجرای برخی آثار ایرانی توسط ارکستر سن‌پطرزبورگ

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۰۵

کوارتت زهی شماره ۱ هرمز فرهت به همراه آثاری از فوزیه مجد، شاهین فرهت، امیر بکان و امیرمهیار تفرشی‌پور در موزه هنرهای معاصر اجرا می‌شود.

کوارتت زهی‌های هرمز فرهت، فوزیه مجد، شاهین فرهت، امیر بکان و امیرمهیار تفرشی‌پور ۲ آذر در موزه هنرهای معاصر سن‌پیترز بورگ به اجرا درمی‌آید.

این آهنگساز ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره اجرای آثار ایرانی در موزه هنرهای معاصر سن‌پطرزبورگ گفت: در این کنسرت، تنها کوارتت زهی‌هایی از ایرانیان اجرا خواهد شد. اجرای این آثار توسط ارکستر سن‌پطرزبورگ، برای ایرانیان یک اعتبار به حساب می‌آید و من از اجرای این آثار بسیار خوشحال هستم چراکه بار دیگر کوارتت زهی‌های ایران با کیفیت بسیار مناسبی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه کوارتت زهی شماره ۱ هرمز فرهت که درواقع اولین کوارتت زهی ایرانی است و در سال ۱۳۳۲ ساخته شده است به همراه آثاری از فوزیه مجد، شاهین فرهت، امیر بکان و امیرمهیار تفرشی‌پور اجرا خواهد شد.

فرهت درباره ساخت و اجرای آخرین کنسرتو ویولن خود نیز بیان کرد: این کنسرتو ویولن آماده شده و من با آقای ریاحی صحبت کرده‌ام تا قبل از ضبط آن در جشنواره فجر بتوانیم اجرا داشته باشیم. بعد از اجرای آن تلاشم بر این است که در سن‌پطرزبورگ و یا در اکراین بتوانم این کنسرتو ویولن را ضبط کنم.

او افزود: در ایران کنسرتو ویولن‌های زیادی ساخته نشده و من از ساخت این اثر بسیار خوشحالم. اولین بار پرویز محمود کنسرتو ویولنی ساخت که البته آثارش زیاد در دسترس نیست و همچنین علیرضا مشایخی هم چد کنسرتو ویولن ساخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز