خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه غیررقابتی جشنواره تجسمی فجر در نیاوران افتتاح شد

کد خبر : ۱۴۴۸۳۶

بخش غیررقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور جمعی از هنرمندان و مدیرکل هنرهای تجسمی ۲۱ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

ایلنا: نمایشگاه غیررقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با ۷۷ اثر از ۷۷ هنرمند در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سرامیک هنری، نگارگری، مجسمه سازی، عکاسی، پوس‌تر، کاریکاتور و تصویرسازی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، رضا بانگیز؛ هنرمند پیشکسوت نقاشی افتتاحیه بخش غیررقابتی جشنواره گفت: جشنواره‌های و نمایشگاههای تجسمی از جمله جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر فضا و فرصتی برای پیشرفت هنرهای تجسمی فراهم می‌کنند و آثار قابل توجهی در جشنواره فجر به نمایش گذاشته شده است.

علی قلم سیاه؛ هنرمند عکاس نیز در این مراسم گفت: جشنواره‌های هنری فجر در رشته‌هایی مانند فیلم و تئا‌تر به خاطر سابقه و گستردگی محور توجه قرار می‌گیرند و آثار و تحولات فیلم و سینما را در یک سال به نمایش می‌گذارند و جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز باید شرایطی پیدا کند که نوآوری و آثار جدید هنرمندان را ارائه کند و مورد توجه منتقدان و عموم جامعه قرار گیرد.

قلم سیاه ادامه داد: در بخش پوس‌تر آثار به روز است و برای این جشنواره تولید شده و و انتخاب سوژه انرژی بسیار هوشمندانه بوده است اما موضوع شادی‌های زندگی که برای بخش عکس انتخاب شده موضوعی است که پیش‌تر نیز به آن پرداخته شده و همه عکس‌هایی که در جشنواره ارائه شده‌اند، اثار جدید نیستند.

این هنرمند عکاس همچنین با تاکید بر مباحثنظری هنر گفت: ورود به همه مباحثتنوریک و فلسفی هنر کار بسیار دشواری است و در بحثمفهومی هنرهای تجسمی با آرای مخالف و موافق بسیاری رو به رو هستیم و زمان ارائه آثار نیز نمی‌توان نسبت به این مباحثنظری بی‌توجه بود.

در افتتاحیه بخش غیر رقابتی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر مجید ملانوروزی و هنرمندانی از جمله کامبیز درم بخش، داود شهیدی، بهمن عبدی، رضا بانگیز، محمد فرنود، جواد نوبهار، محمد مهدی رحیمیان، سید عباس می‌رهاشمی و… حضور داشتند.

آثار ابراهیم حقیقی، بیژن صیفوری، مصطفی اسداللهی، کوروش پارسانژاد، علی خورشیدپور، محمدرضا دوست محمدی، مجید کاشانی، علی وزیریان، پریسا تشکری، سیدحسن موسی‌زاده، ‌ سیدحمید شریفی و محمدرضا می‌ری در رشته پوس‌تر با موضوع «انرژی» و آثار محمود غفوری، افشین شاهرودی، بهزاد ترکی‌زاده، کیارنگ علایی، علی قلم سیاه، محمود عبدالحسینی، محمدمهدی رحیمیان، محمدابراهیم صافی، مجتبی آقایی و محمد خدادادی مترجم‌زاده در رشته عکاسی با موضوع «امید و شادی‌های زندگی» در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور دارند.

کامبیز درم بخش، داوود شهیدی، جواد علیزاده، مسعود ضیایی زردخشویی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمود آزادنیا، رفیع ضیایی، علیرضا ذاکری، احمدپوررفیع عربانی و حمیدرضا مسیبی در رشته کاریکاتور و فرشید شفیعی، سیدحسام الدین طباطبایی، سیدکمال الدین طباطبایی، مرتضی زاهدی، پژمان رحیمی‌زاده، زهرا هاشم‌پور، عطیه بزرگ سهرابی، مریم طباطبایی، محمد حقانی، رجبعلی خدایی، امیر شعبانی‌پور و ماهنی تذهیبی در رشته تصویرسازی آثارشان را در بخش غیر رقابتی جشنواره به نمایش می‌گذارند.

در رشته نقاشی با موضوع انسان معاصر آثار رضا بانگیز، رضوان صادق‌زاده، محمد معمارزاده، حبیب توحیدی، جواد نوبهار، حسن روح الامینی و علی محمد شیخی، در رشته خوشنویسی آثار ازهار شرکا، مجتبی سبزه، شمس الدین مرادی، صغری حسینی، علی رضاییان، جمشید یاری شیرمرد، حسین زنوزی، رضا زدوار، سعید قادری و عباسعلی صحافی مقدم، در رشته سرامیک هنری آثار محمد مهدی انوشفر، جعفر نجیبی، امید قجریان، مهدی مکی‌نژاد و رضا تایبی، در رشته مجسمه سازی آثار نادر قشقایی، نسرین زندی روان، سمیه دهقان، محمد کردی، کیهان خلیلی فرد، علیرضا رضایی و ندا پولاد‌زاده و در رشته نگارگری آثار مهین دخت سالک، امیر حسین آقا می‌ری، حسین عصمتی و حسینعلی ماچیانی به نمایش گذاشته می‌شود.
ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، خوشنویسی، ‌نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل(عکاسی، کاریکاتور، پوس‌تر و تصویرسازی) و مکمل(فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی) تا چهارم اسفند ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز