خبرگزاری کار ایران

افتتاحیه بخش غیررقابتی جشنواره تجسمی فجر برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۴۴۲۶۸

بخش غیررقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با آثار ۷۷ هنرمند با حضور هنرمندان و مسئولان ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه جاری در فرهنگسرای نیاوارن آغاز می‌شود.

ایلنا: افتتاحیه بخش غیررقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر دوشنبه ۲۱ بهمن ماه جاری در فرهنگسرای نیاوارن برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بخش غیررقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با آثار ۷۷ هنرمند با حضور هنرمندان و مسئولان ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه جاری در فرهنگسرای نیاوارن آغاز می‌شود.

آثار ابراهیم حقیقی، بیژن صیفوری، مصطفی اسداللهی، کوروش پارسانژاد، علی خورشیدپور، محمدرضا دوست محمدی، مجید کاشانی، علی وزیریان، پریسا تشکری، سیدحسن موسی زاده، ‌ سیدحمید شریفی و محمدرضا میری در رشته پوستر با موضوع «انرژی» و آثار محمود غفوری، افشین شاهرودی، بهزاد ترکی زاده، کیارنگ علایی، علی قلم سیاه، محمود عبدالحسینی، محمدمهدی رحیمیان، محمدابراهیم صافی، مجتبی آقایی و محمد خدادادی مترجم زاده در رشته عکاسی با موضوع «امید و شادی های زندگی» در بخش غیررقابتی جشنواره حضور دارند.

کامبیز درم بخش، داوود شهیدی، جواد علیزاده، مسعود ضیایی زردخشویی، مسعود شجاعی طباطبایی، محمود آزادنیا، رفیع ضیایی، علیرضا ذاکری، احمدپوررفیع عربانی و حمیدرضا مسیبی در رشته کاریکاتور و فرشید شفیعی، سیدحسام الدین طباطبایی، سیدکمال الدین طباطبایی، مرتضی زاهدی، پژمان رحیمی زاده، زهرا هاشم پور، عطیه بزرگ سهرابی، مریم طباطبایی، محمد حقانی، رجبعلی خدایی، امیر شعبانی پور و ماهنی تذهیبی در رشته تصویرسازی آثارشان را در بخش غیررقابتی جشنواره به نمایش می گذارند.

در رشته نقاشی با موضوع انسان معاصر آثار رضا بانگیز، رضوان صادق زاده، محمد معمارزاده، حبیب توحیدی، جواد نوبهار، حسن روح الامینی و علی محمد شیخی، در رشته خوشنویسی آثار ازهار شرکا، مجتبی سبزه، شمس الدین مرادی، صغری حسینی، علی رضاییان، جمشید یاری شیرمرد، حسین زنوزی، رضا زدوار، سعید قادری و عباسعلی صحافی مقدم، در رشته سرامیک هنری آثار محمد مهدی انوشفر، جعفر نجیبی، امید قجریان، مهدی مکی نژاد و رضا تایبی، در رشته مجسمه سازی آثار نادر قشقایی، نسرین زندی روان، سمیه دهقان، محمد کردی، کیهان خلیلی فرد، علیرضا رضایی و ندا پولاد زاده و در رشته نگارگری آثار مهین دخت سالک، امیر حسین آقا میری، حسین عصمتی و حسینعلی ماچیانی به نمایش گذاشته می‌شود.

ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، خوشنویسی، ‌نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل(عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی) و مکمل(فیلم های مستند هنرهای تجسمی) ۱۴ بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز بخش غیررقابتی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به این جشنواره پیام داد.

علی مرادخانی در پیام خود به جشنواره تجسمی فجر نوشته است: فرهنگ و هنر برای پیشرفت و توسعه به زمینه ها و امکانات لازم و مناسب نیاز دارد و هر یک از رشته های هنری بنابر شاخص ها و ظرفیت های خاص خود می بایست به نحو شایسته مورد حمایت و بستر سازی برای رشد و تعالی آن هنر قرار گیرد. در حوزه هنرهای تجسمی با توجه به گستردگی عرصه و رشته های مختلف آن که طیف وسیعی از گونه های هنری و هنرمندان فرهیخته و صاحب سبک را دربر می گیرد، ضرورت تمهید شرایط برای رونق و پویایی آن به ویژه از سوی مدیران هنری و انجمن های تخصصی و صنفی در تعامل فعال با هنرمندان این حوزه فاخر هنر بیش از پیش احساس می شود.

هنرهای تجسمی واجد ظرفیت های متنوع آموزشی، نمایشگاهی و کاربردی است که می بایست به درستی شناسایی و برای ورود آن در زندگی و سبد مصرف عمومی مردم برنامه ریزی شود.

مرادخانی در ادامه این پیام آورده است: هنرهای تجسمی با حضور کیفی و ارزشمند خود در جشنواره بین المللی فجر و معرفی آثار هنری و هنرمندان رشته های گوناگون هنرهای تجسمی می تواند گام های بلندی در جهت تحقق اهداف و پیشبرد برنامه های خود بردارد و آینده پرامیدی را در افق دید فعالان این عرصه بزرگ قرار دهد.

برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر حاصل همدلی و همراهی مدیران محترم هنری و هنرمندان عالیقدر، هیات های انتخاب و داوری، همکاران دفتر هنرهای تجسمی و ستاد و دبیر جشنواره، همکاری نهادها و موسسات هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سایر دست اندرکاران این رویداد ارزشمند هنری است که ضمن تقدیر، توفیق و سربلندی همه عزیزان را آرزو می نمایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز