خبرگزاری کار ایران

مونسان در ابتدای سال ۹۵ اعلام کرد:

سال جدید ، سال عزت وپیشرفت کشور وتداوم روند توسعه جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش : سال جدید با برنامه های هدفمند و موثر دولت سال عزت و پیشرفت کشور و تداوم روند توسعه جزیره کیش است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مونسان اول فروردین پس از تحویل سال نو  با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام ضمن تبریک به ساکنان و گردشگران و آرزوی صحت ،سلامت و سعادت برای تمامی هموطنان گفت : امسال با موفقیت های دولت در عرصه روابط بین المللی و برنامه های موثر و هدفمند در جهت توسعه همه جانبه کشور سال عزت و پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه جزیره کیش نیز به عنوان مهم ترین قطب گردشگری کشور در اجرای برنامه های توسعه ای خود عملکرد موفقی داشته است تصریح کرد : در دوسال گذشته عمده اهدافی را که برای رونق همه جانبه جزیره کیش مد نظرداشتیم محقق شده است و به امید خداوند و به مدد سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید، امسال نیز این روند روبه رشد با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

مونسان ایجاد شهر هوشمند (smart city ) ، شهر رسانه و فراهم شدن زیرساختهای دولت الکترونیکی را سه برنامه مهم سازمان منطقه آزاد کیش در بخش عمرانی برشمرد و افزود : سال گذشته با وجود کمبود بودجه در تحقق طرح های عمرانی موفق بودیم و توانستیم طبق برنامه ریزی طرحهای در دست اجرا را کامل کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از آغاز بهره برداری از برج مراقبت و پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در سال جاری خبر داد و گفت:مراحل طراحی وساخت  پایانه  مسافری فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر آغاز شده است که پس از پایانه  فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، دومین پایانه  بزرگ کشور خواهد بود.

مونسان به دو طرح مهم تجاری در بندرگاه کیش اشاره کرد و گفت : تکمیل مراحل ساخت اسکله 35 هزارتنی و پست اسکله رو رو، زیرساخت های لازم در بخش حمل و نقل دریایی را فراهم می کند تا  شاهد رونق بیشتر فعالیت های  گسترده تجار و بازرگانان در جزیره کیش باشیم.

وی همچنین با اعلام اینکه بانک های آفشور به زودی درجزیره کیش تاسیس خواهند شد اظهارداشت : پس از تایید بانک مرکزی بانک های آفشور فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز می کنند و درپی راه اندازی مرکز آزاد مالی در این منطقه هستیم .

به گفته مونسان ، تکمیل مراحل ساخت مصلای بزرگ کیش ، فرهنگسرای مرکزی و مجتمع فرهنگی آوای خلیج فارس از جمله طرح های سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری و دربخش فرهنگی و اجتماعی  است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دربخش گردشگری ، ایجاد زیر ساختهای لازم ، افزایش خطوط پروازی از استانهای مختلف کشور به جزیره کیش ،افزایش جاذبه های تفریحی وفراهم کردن امکانات و تسهیل سفر به جزیره کیش سبب افزایش آمار گردشگران این منطقه شده است  ابراز امیدواری کرد امسال گردشگری جزیره کیش رونق بیشتری داشته باشد.

وی در خصوص طرح های توسعه ای در جزیره هندورابی گفت : امسال با ورود بخش خصوصی و تعامل گسترده آنها با سازمان منطقه آزاد کیش، سال توسعه و سرعت بخشی به طرح های عمرانی جزیره هندورابی خواهد بود .  

 

کد خبر : ۳۵۶۵۷۴