خبرگزاری کار ایران

مهندس ترکان کلنگ ساخت نیروگاه دوم کیش را به زمین زد

کد خبر : ۱۸۴۲۱۶

عملیات ساخت نیروگاه شماره ۲ کیش در جنوب جزیره با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه شماره دو کیش عصردوشنبه ۱۶ تیر با حضور مهندس ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، مهندس مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان وی، محسن مهرعلیزاده و حسین دهباشی از اعضای هیات مدیره این سازمان و حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن و برخی از مقامات محلی در جزیره کیش آغاز شد.

نیروگاه شماره ۲ کیش با عنوان شرکت توسعه آب و نیروی کیش فعالیت خود را آغاز کرده است و با جانمایی محل تاسیس نیروگاه در جنوب جزیره و ضلع شرقی ایستگاه گازعملیات اجرایی ساخت آن در زمینی به وسعت ۵ هکتارآغاز شد.

توسعه زیرساخت های انرژی به ویژه در بخش جنوبی جزیره کیش مهم ترین هدف ساخت این نیروگاه بود که با بهره برداری از مرحله نخست آن تا یکسال آینده، ظرفیت تولید برق در این نیروگاه ۲۵ مگاوات و تولید آب شیرین از دریا ۵۰۰۰ متر مکعب افزایش می یابد.

شایان ذکر است این نیروگاه با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و بخش خصوصی(شرکت ماهتاب گستر) ساخته خواهد شد. درمراحل بعدی توسعه نیروگاه دوم کیش، توان تولید برق در این نیروگاه ۱۰۰ مگاوات و تولید آب شیرین ۲۰هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

برای احداثاین نیروگاه در فاز اول و دوم ۵۵ میلیارد تومان و در مجموع سه فاز ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

کاهش هزینه انتقال انرژی برای مصرف کنندگان و سرعت بخشیدن به روند واگذاری انشعاب آب و برق به متقاضیان در بخش های جنوبی جزیره از جمله مزایای تاسیس نیروگاه شماره ۲کیش است.

شایان ذکر است با تاکید سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد اشتغال برای بومیان به عنوان مولفه مهم طرح های عمرانی، ۷۰ درصد نیروهای شاغل دراین نیروگاه از میان بومیان و ساکنان منطقه بکار گرفته می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز