خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در گفتگو با ایلنا خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی ورود گردشگران به قشم/ شناخت چالش های روستاییان با طرح یامال

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۳۴

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه در طرح یامال که مساله‌یابی، شناخت چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌ها توسط خود روستاییان اتفاق می‌افتد، گفت: تعداد 63 روستای قشم به صورت خانه به خانه مورد بررسی قرار گرفته است.

عادل پیغامی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بسته‌های گردشگری برای مناطق آزاد تعریف شده، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه حمایت از مناطق آزاد رقم خورده و بالغ بر یک هزار بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد قدیمی و جدید که 14 عدد در کشور است، معرفی و تعداد 130 بسته سرمایه‌گذاری نیز به قشم اختصاص یافته است.

وی افزود: این بسته‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف آبزی‌پروری، کشتی‌سازی و خدماتی مانند گردشگری دریایی و... بوده‌اند.

افزایش 35 درصدی ورود گردشگران به قشم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم، گفت: منطقه آزاد قشم، سالانه با افزایش گردشگر مواجه بوده و نسبت به سال گذشته در بهمن ماه که موعد ورود موج اول گردشگری نوروزی بود، به میزان 35 درصد افزایش و در ماه مبارک رمضان که مصادف با عید نوروز نیز بود، پنج درصد افزایش داشته‌ایم.

پیغامی ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت برای اقتصاد این منطقه آزاد است. در سال‌های اخیر، زیست بوم بومگردی‌ها و گردشگری دچار تفاوت‌هایی شده است.

وی تاکید کرد: این ویژگی‌ها از جمله خانواده محور بودن گردشگران که با توجه به نوع ورود از طریق خودرو و هتل خواب نبودن است؛ گرچه هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در نوروز ظرفیت خالی نداشتند، اما بیشتر مسافران در پی کسب تجربه‌های جدید هستند و دیگر مانند گذشته، اقامت در هتل را لاکچری ندانسته و تجربه‌های خاص در روستاها و... واجد این معنا شده‌‌اند.

16 نوع گردشگری در منطقه آزاد قشم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه به طوری که در برخی از بومگردی‌های قشم هزینه اقامت شبانه از بسیاری از هتل‌های کیش و تهران، گران‎تر است، گفت: این موضوع تجربه خاصی در گرشگری در قشم را برای مسافران به ارمغان می‌آورد و توانسته‌ایم گردشگری خرید محور را در جزیره متمایز به 16 نوع گردشگری دیگر از قبیل گردشگری دریایی، صنعتی، گردشگری مفهومی، صنایع دستی و...کنیم؛ پیغامی در ادامه اضافه کرد: به جهت زیرساخت‌ها نیز در تهیه ملزومات از قبیل آب، نان، بنزین، آب آشامیدنی و ... اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته که باعث رضایت بیشتر گردشگران شد.

وی با اعلام خبر خوبی مبنی بر اینکه مهاجرت معکوس در روستاهای قشم در حال وقوع و روستاییان رو به بومگردی و اشتغال در زمیته صنایع دستی و این قبیل هنرهای بومی خود آورده‌اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم، از طریق توسعه درونزا در این مهم سهیم بوده است.

 

طرح یامال

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: در طرحی به نام یامال تعداد 63 روستا را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده، مساله‌یابی، مشارکت ذهنی، توجه به تاریخ روستا، گذشته فرهنگی، دارایی و میراث تمدنی روستا و عشایر را مد نظر قرار داده‌ایم.

پیغامی اضافه کرد: در روستاها از حافظ قرآن تا هنرمند صنایع دستی شناسایی شده که در ادامه مشکلات و خواسته‌های روستا توسط خود مردم آسیب‌شناسی، مساله‌یابی و نهایتا حل مساله صورت پذیرفته است.

او یادآور شد: با اجرای این طرح، پیشرفت درونزا و بدین ترتیب عملا شعار سال که پیشرفت تولید با مشارکت مردم بوده اتفاق می‌افتد. این طرح در کنار طرح‌های دیگر، بومگردی روستایی، زنجیره اقتصاد و کسب و کار در روستا را فعال می‌کند.

وی در پایان گفت: همچنین حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار از قشم، طرح یامال را یک طرح بی نظیر در زیست بودم حکمرانی فرهنگی کشور نامیدند.

 

 

حجم ویدیو: ۱۱.۰۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۴۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز