خبرگزاری کار ایران

منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی یک ظرفیت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۲۷۵

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، گفت: با توجه به همجواری با کشور عراق و شهرهای شیعه نشین بصره، کربلا و نجف؛ منطقه آزاد اروند می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی؛ ظرفیت بسیار قابل توجهی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، غلامرضا خلیلی نیا ضمن خیر مقدم به مهمان های حاضر در هشتمین نشست معاونین فرهنگی،اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: مفتخریم در منطقه ای که نماد ایثار و مقاومت است میزبان عزیزان باشیم. منطقه‌ای که مزین به خون شهدا است و هرساله با مشارکت مردم و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم اربعین حسینی توفیق خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را داریم.

وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ و هنر و نقش پالایشگاه در شکل گیری مدرنیته در این منطقه، افزود: وجود پالایشگاه نفت آبادان و پتانسیل های بسیار فرهنگی می توان زمینه های توسعه گردشگری خارجی را در منطقه آزاد اروند، فراهم کرد.

خلیلی نیا جاذبه های طبیعی از جمله اروند رود و بهمنشیر را ظرفیت‌های منحصر به‌فرد منطقه دانست و افزود:
حضور موفق در فرصت های دیده شدن نظیر نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه یکی از ظرفیت های قابل توجه اروند است که در کنار همجواری با عراق و شهرهای شیعه نشین بصره، کربلا و نجف می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی فرصت بسیار قابل توجهی باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشور رتبه برتر و همچنین در حوزه های فرهنگی، حقوقی عمران و زیربنایی به عنوان برترین منطقه آزاد درسال ۱۴۰۲ شناخته شدکه این خود عامل بسیار موثری در رشد و توسعه همزمان فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز