خبرگزاری کار ایران

نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۰۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌طی تفاهم نامه ای که با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو حسین گروسی در آئین افتتاح نمایندگی سایپادیزل در پنجمین روز از دهه فجر افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو، حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه با هدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است.

او با اشاره به اینکه یکی ازشعارهای اصلی انقلاب اسلامی استقلال بود بیان داشت: در آمایشی که به منظور تصویب طرح جامع منطقه انجام شد نقشه راه و راهبردهایی که می تواند برای توسعه کشور،‌ رونق تولید،  سرمایه گذاری و صادرات تاثیر گذار باشد تدوین شده است که این طرح جامع ماه گذشته در سازمان محیط زیست به تصویب رسید.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در این طرح موضوع احداث دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین دهکده لجستیک کشور طراحی شده است افزود: این دهکده که مجهز به فرودگاه، راه آهن، بزرگراه،‌انبار،‌سردخانه و سایرالزامات خواهد بود در زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار احداث می شود و می تواند در احیای کریدور شرق به غرب که از دیرباز به بزرگراه ابریشم مطرح بوده کمک کند.

گروسی خاطرنشان ساخت: پتانسیل ایجاد هاب خودرویی در این منطقه نیز فراهم است و با انتقال تکنولوژی از یک سو و به لحاظ مزیت های منطقه آزاد و موقعیت منحصر به فرد آن موقعیت خوبی برای تولید قطعات خودرویی و خودروهای سنگین فراهم است.

وی خواستار تسریع و تسهیل خدمات گمرکی بخصوص در واردات قطعات و خودروهای سنگین برای توسعه و رونق واحدهای تولیدی منطقه شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو مردم را ستون های جامعه برشمرد و اضافه کرد:‌ در کنار تعریف مگا پروژه هایی چون بزرگترین باغ مدرن مکانیزه غرب آسیا به وسعت ۱۰۹۰ هکتار که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفری را فراهم می آورد باید غبار محرومیت از چهره این منطقه زدوده شود.

وی خاطرنشان ساخت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب و برچیدن مدارس کانکسی را به جد پیگیری کرده و موفقیت کامل این نهضت،  همراهی وزارتخانه ها را نیز می طلبد.

گروسی  سه سال آینده منطقه را یکی از مناطق موفق در حوزه لجستیک، تجارت،  کشاورزی و معدن عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ای نیز با شرکت ماهان به ارزش ۲هزار میلیارد تومان برای اجرای سرمایه گذاری حوزه گردشگری در حوزه سد ارس  انجام شد که چهره ای زیبا از منطقه بعنوان مقصد گردشگری ترسیم خواهد شد.

در این آئین سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه اندازی نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز