خبرگزاری کار ایران

برنامه سلامت شهری کیش تا پایان سال تدوین و اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۷۱۶

رئیس مرکز بهداشت کیش از سرشماری ثبت اطلاعات بهداشتی خانوار و بلوک بندی جغرافیایی جزیره کیش برای اجرای برنامه سلامت شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اسدالله احمدی رئیس مرکز بهداشت جزیره در این خصوص بیان داشت: بر اساس نقشه جزیره، بلوک بندی های جغرافیایی به گونه ای خواهد بود که هر پایگاه سلامت برای پوشش منطقه مربوط به خود ایفای نقش می کند که این امر با عنوان برنامه سلامت شهری پس از سرشماری و ثبت اطلاعات بهداشتی خانوار از جمله وضعیت واکسیناسیون، بارداری یا بیماریها، در جزیره کیش اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشریح فعالیت های این مرکز و تلاش برای ارتقا کیفیت ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران گفت: امور مربوط به افزایش نیروی انسانی برای بالا بردن سطح کیفی پاسخگویی به مراجعان همچنین توسعه فضای فیزیکی برای تسهیل دسترسی مردم جزیره کیش در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس مرکز بهداشت کیش به نقش مهم این مجموعه در تشخیص زود هنگام و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر و غیر واگیر همچنین آموزش های خود مراقبتی اشاره کرد و گفت: امروزه مرگ و میر به دلیل بیماری های قلبی عروقی و بیماریهای غیرواگیر و سرطان ها در حال افزایش است و ما باید بیش از پیش و در اسرع وقت علایم را در افراد تشخیص داده و به سطوح بالاتر ارجاع دهیم.

اسدالله احمدی با تاکید بر اینکه دستیابی اهداف توسعه ای سلامت در گرو افزایش خدمات و آموزش های بهداشتی است افزود: آگاهی از دلایل ابتلا به سرطان ها، توده بدنی و چاقی و چگونگی تغذیه سالم، و شناخت علایم اولیه اختلالات روانی موضوعاتی است که باید برای آموزش آنها به مردم و خانواده ها تلاش کنیم.

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: ما در مرکز بهداشت کیش، علاوه بر پزشکان، مراقبان سلامت و ماما، از کارشناس تغذیه و کارشناس بهداشت روان نیز برای آنالیز افراد استفاده می کنیم تا دسته بندی آنها در این زمینه انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش تصریح کرد: بررسی و نظارت بر بیماریهای واگیر مانند مالاریا، ایدز،هپاتیت، تب کریمه کنگو، تب دانگ و سرخک نیز به عنوان نظام مراقبت سندرمیک از سوی پزشکان و مراقبان سلامت ما در حال انجام است.

احمدی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در خصوص بیماری های غیر واگیر نیز افزود: فشار خون و قند خون به عنوان بیماریهای غیر واگیر در جزیره کیش مدام پایش و غربالگری می شود تا تهیه داروهای مربوطه نیز تسهیل و تسریع شود.

اسدالله احمدی تداخلات شامل تجویز دارو، ارجاع به سطوح بالاتر، آموزش و در نهایت پیگیری را به عنوان مهمترین بخش موضوع در نظام مراقبت بیماریهای واگیر برشمرد و عنوان کرد: ارائه خدمت ما به همه رده های نوزادان،کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در حال انجام است و در سامانه سیب ثبت و طبقه بندی خواهد شد و هریک پرونده های ویژه خود را در مراقبتهای پیوسته دارند.

رئیس مرکز بهداشت کیش در پایان برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آموزشی پر محتوا در زمینه تغذیه، مهارت کنترل خشم، مدیریت هیجانات و استرس ها، فرزند پروری، بارداری و آمادگی زایمان، ترویج زایمان طبیعی را از دیگر موضوعات مد نظر این مجموعه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز