خبرگزاری کار ایران

تسهیلات ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برای اصلاح نماهای شهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۲۲

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از شناسایی و اصلاح نماهای فرسوده و ارائه تسهیلات مالی و کمک های فنی از سوی این سازمان خبر داد.

 

به گزارش ایلنا؛ سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی این سازمان با بیان این که بررسی و اصلاح انحرافات در نمای برخی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، هتل ها و اماکن گردشگری در دستور کار کارگروه سیما و منظر شهری قرار دارد؛ افزود: برای جلوگیری از آشفتگی بصری در بعضی از نقاط شهری که زیبنده کیش نیست؛ نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: در نظرگرفتن تخفیفات قابل توجه در هزینه صدور پروانه بازسازی و رایزنی با بانک ها جهت ارائه تسهیلات بانکی با تایید سازمان منطقه آزاد کیش از جمله اقداماتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی جهت اصلاح نمای شهری و بهبود آن می شود .

پورزادی با اشاره به تاکید رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر شکل گیری سیما و منظر شهری متناسب با اقلیم کیش و بعد گردشگری و زیبا شناسی آن گفت: حذف نماهای زاید که در دوره های گذشته شکل گرفته است؛ بکارگیری مصالح نوین در مبلمان شهری و نورپردازی ویژه فضای شهری در دستور کار کمیته سیما و منظر شهری کیش قرار دارد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با بهره گیری از بهترین متخصصان و اساتید برجسته دانشگاه در حوزه سیما، منظر و طراحی شهری، رویکرد جدیدی در این حوزه در حال شکل گیری است که برگرفته از نماهای پایدار و زیبا همچون نمای مرکوری است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر نماهای ساختمان‌های در حال احداث قبل از پایان کار، جلوگیری از درهم ریختگی دیداری وعدم گسترش نماهای ناسازگار با فرهنگ بومی­ کیش، مدیریت هماهنگ در حوزه نمای ساختمانی در راستای نظم‌دهی به منظرشهر و کاهش موازی‌کاری‌ها از مهمترین اهداف دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریت کمیته های ساماندهی سیما و منظر شهری محسوب می‌شود.

پورزادی با بیان این که تمام پروژه های سازمانی و بخش خصوصی باید دارای طرح مطالعاتی و مشاور در حوزه نما باشند؛ افزود: مشاوران پروژه ها باید از طرح پیشنهادی نما با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه معماری و شهری و متخصصان مدعو حاضر درجلسه کمیته و منظر شهری دفاع کنند؛ تا تاییدیه های لازم را اخذ کنند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: وظیفه این سازمان متمایز سازی و الگو سازی سیما و منظر شهری در کشور است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز