خبرگزاری کار ایران

اکران فیلم های سودای سیمرغ فجر 40 در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۴۶

آثار چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 18 تا 25 بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش اکران می‌شود.

به گزارش ایلنا، بدریه بحرینی، مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه شنبه 16 بهمن در نشست خبری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، بر اهمیت این رویداد مهم فرهنگی در ارتقای فعالیت‌های هنری و فرهنگی جزیره کیش تاکید کرد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران برشمرد و با اشاره به برگزاری این جشنواره در جزیره کیش در سال‌های گذشته گفت: امسال نیز با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری مجموعه فرهنگی و رسانه‌ای آوای کیش همانند سنوات گذشته فیلم‌های این جشنواره تهیه شده و برای ساکنان کیش اکران خواهد شد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: از مجموع 22 فیلم اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر 12 فیلم در 24 سانس در جزیره کیش به نمایش درمی‌آید.

بحرینی با تاکید بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی همزمان با برگزاری این رویداد اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع سویه جدید بیماری کرونا در کشور، اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با ظرفیت محدود و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا در جزیره کیش برگزار می‌شود. 

وی افزود: اکران فیلم‌های این جشنواره از 18 بهمن هم‌زمان با سراسر کشور در کیش آغاز می‌شود و در روز 26 بهمن با حضور عوامل یکی از فیلم‌های برگزیده در این جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

بابک عامل، دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کیش برگزاری این جشنواره را یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح جزیره کیش دانست و تصریح کرد: فعالیت ما از 15 دی آغاز و همچنین در مدیریت هنری کارهای اجرایی شروع شده است.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه‌ها و اهداف و مقررات برگزاری فیلم فجر از قبل تعیین شده است و سعی کرده‌ایم تا تمام موارد آن را با توجه به شیوه‌نامه‌هایی که در جشنواره سطح کشور است، در جزیره کیش نیز رعایت کنیم.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کیش، جشنواره‌های ملی دارای شیوه‌نامه‌های اجرایی هستند که باید بر اساس آنها در تمام زمان برگزاری جشنواره آنها را رعایت کنیم.

عامل با اشاره به تاکید سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان مبنی بر برگزاری این جشنواره فیلم فجر در کیش خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره باید دلیلی برای بهتر شدن حال مردم در این رویداد باشد.

وی ادامه داد: امکان تهیه بلیط چهلمین جشنواره فیلم فجر از طریق سایت www.iranconcert.com فراهم شده است. 

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کیش با بیان این که جشنواره فیلم فجر به مدت 9 روز در کیش اجرا خواهد شد، ابراز داشت: 22 فیلم به سودای سیمرغ چهلم راه یافته است که 12 فیلم این جشنواره در کیش اکران خواهد شد.

عامل با اشاره اکران فیلم‌های جشنواره بیان کرد: فیلم ‌ای "خائن کشی، مرد بازنده، دسته دختران، بدون قرار قبلی، علفزار، بی مادر، شادروان، نگهبان شب، ملاقات خصوصی، شب طلایی، بی رویا و برف آخر" در چهلمین جشواره فیلم فجر در کیش اکران خواهد شد. 

به گفته وی، در اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مراسم گرامیداشت مرحوم داوود رشیدی با حضور خانواده این هنرمند فقید برگزار خواهد شد.

گفتنی است اکران فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هر روز در سه نوبت 19 تا 21 ، 21 و سی و 24، 24 تا یک و نیم بامداد اکران خواهد شد که نوبت آخر با هدف بهره‌مندی بازاریان این منطقه و صاحبان صنوف از برنامه‌های جشنواره فجر برنامه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز