خبرگزاری کار ایران

قرارگاه سیدالشهدا راه‌اندازی شد؛

جلوگیری از مسایل خرافی و انحرافی در عزاداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۴۷

پیشگیری از مسایل امنیتی، ایجاد مرجعی واحد برای پاسخگویی به احتیاجات مردم در خصوص دریافت نذورات، نیاز به روحانی، حمایت های مالی و اطعام عزاداران حسینی از اهداف قرارگاه سیدالشهدا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه تهران با بیان اینکه نیات ۳۷ درصد موقوفات تهران مرتبط با محرم و عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: امسال برنامه‌های محرم را ضمن ارتقای کمی و کیفی در قالب قرارگاه سیدالشهدا منسجم‌تر برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه سیدالشهدا(ع) و انسجام و برنامه‌ریزی بهتر این برنامه‌ها گفت: سازمان اوقاف متناسب با مأموریت‌هایی که در زمینه وقف‌نامه‌ها و اجرای نیات واقفین به عهده دارد، برنامه‌های محرم امسال را با راه اندازی قرارگاه سیدالشهدا به طور منسجم‌تری پیگیری می‌کند.

وی افزود: مهمترین اهدافی که قرارگاه سیدالشهدا دنبال می‌کند، اجرای امینانه نیات واقفین متناسب با شرایط روز و مأموریت‌های سازمان اوقاف برای اجرای امینانه نیات است، همچنین این قرارگاه با همفکری و برنامه‌ریزی برنامه‌های خود را ویژه ماه محرم و صفر دنبال می‌کند.

جلوگیری از مسایل خرافی و انحرافی در عزاداری‌ها، کنترل و نظارت با تشکیل بیش از ۲۰۰ هیئت بازرسی برای پیشگیری از مسایل امنیتی، ایجاد مرجعی واحد برای پاسخگویی به احتیاجات مردم در خصوص دریافت نذورات، نیاز به روحانی، حمایت‌های مالی و اطعام عزاداران حسینی از دیگر اهداف قرارگاه سیدالشهدا است. همچنین تدوین نهضت عاشورا در آیینه نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز در این قرارگاه دنبال می‌شود.

محمدزاده عنوان کرد: مهم‌ترین بحثی که در دهه اول محرم دنبال می‌کنیم، اعزام مبلغ به سراسر استان تهران است، همچون حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا با تبلیغاتی که انجام دادند، بسیاری از حربه‌های دشمنان را خنثی کردند، امسال مسئله قصه پرغصه عاشورا را معرفی و اهداف قیام امام حسین(ع) را تبیین می‌کند.

وی افزود: امسال ۳۵۰ نفر مبلغ از شهر قم همزمان با ایام محرم حسینی حضور دارند که نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد قابل توجهی هستیم که شاهد مثال آن نیز استقبال مردم از منابر و مجالس خطابه خواهد بود. همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه در صورت نیاز به دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش استان تهران نیز مبلغ اعزام می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: دهه اول ماه محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است؛ لذا در همین راستا برنامه‌های خود را در دهه اول با سه محوریت منطق و عقل، حماسه و عزت و عاطفه دنبال می‌کنیم.

محمدزاده تصریح کرد: روز عاشورا مصادف با ۱۳ آبان است، عاشورا که درس حماسه، عزت و سربلندی می‌آموزد محور پیامش هیهات منه الذله است و امسال عاشورا یادآور واقعه ۱۳ آبان و شعار استکبارستیزی و زیر بار نرفتن ذلت مستکبران است لذا در این روز برنامه ویژه‌ای در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران در نظر داریم.

وی عنوان کرد: همزمان با ۱۲ محرم ویژه برنامه‌ای با محوریت عنصر عاطفی قیام عاشورا در امامزادگان با حضور رهروان حضرت زهرا(س) و شعار لبیک یا زینب(س) برگزار می‌کند.

محمدزاده عنوان کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مبلغین در ایام محرم ارتقای سطح اندیشه اسلامی و سیاسی مردم که‌‌ همان سبک زندگی فردی و اجتماعی است، است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: استان تهران دارای موقوفات بسیاری است که ۳۷ درصد آن با نیات محرم، امام حسین(ع)، عزاداری، تعزیه خوانی، روضه خوانی و غیره ثبت شده است و جالب است بدانید کسانی که این موقوفات را در دست دارند نسبت به پرداخت مال الاجاره و حق موقوفات تعهد بیشتری از خود نشان می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز